آذربایجان‌غربی تا سه‌شنبه میزبان رگبار‌های موقتی است

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: این استان از امروز، یکشنبه تا اواسط هفته جاری با عبور امواجی کم دامنه از تراز میانی جو شاهد ابرناکی و رگبار‌های موقتی باران و رعد و برق است.

یاسر اشتاد کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در برخی ساعت‌ها به ویژه بعد از ظهر‌ها بارندگی‌ها تشدید می‌شود و در مناطق مستعد شاهد بارش تگرگ همراه با وزش باد در برخی نقاط استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته بارش‌هایی از نقاط مختلف استان گزارش شد که بیشترین میزان آنها در سردشت، خوی و چالدران ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته تکاب با ۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین و پلدشت با ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر‌های استان بودند؛ دمای ارومیه نیز بین مثبت ۱۷ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اشتاد با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها نیز برای هفته جاری پیش‌بینی شده، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در این ایام از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه منطقه اثر این سامانه همه مناطق استان است، گفت: آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و تردد‌های شهری و جاده‌ای نیز لازم است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه لازم است کشاورزان نیز به توصیه‌های کارشناسان این بخش توجه کنند، در ادامه گفت: انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف نیز از جمله توصیه‌های داده شده برای این روزها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.