مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم

رئیس شورای زکات کشور گفت: زکات تنها بعد فقرایی ندارد بلکه می‌توان در زمینه رفع مشکلات اجتماعی و عمرانی و اقتصادی با اولویت‌های لازم از محل زکات اقدام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی رئیس شورای زکات کشور در جلسه شورای زکات استان گفت: زکات فریضه مهمی است که باید در سال جاری در راستای احیا و اجرای آن حرکت‌هایی صورت پذیرد.

وی افزود: در راستای انجام فریضه زکات، بایستی فرهنگ سازی و اعتمادسازی صورت بگیرد تا این وجه شرعی دریافت و در محل مناسب هزینه شود و ائمه جمعه و مسئولان می‌توانند با هزینه کرد صحیح آن، باعث اعتمادسازی در میان مردم شوند.

رئیس شورای زکات کشور اضافه کرد: زکات تنها بعد فقرایی ندارد بلکه می‌توان با مشکلات اجتماعی و عمرانی و اقتصادی با اولویت حل کرد. بخشی از آن برای فقرا و بخشی هم در عرصه‌های که مسائل اجتماعی دارند حل می‌شود.

وی اظهار کرد: زکات برای مردم ما هنوز در برخی از قسمت‌ها احساس ضرورت نشده در حالی که ما بسیاری از مشکلات را می‌توانیم حل کنیم. بُعد مذهبی و دینی زکات را درکنار مسائل و مشکلات اجتماعی ببینم تا مردم تمایل بیشتری به این امر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: استان قزوین به لحاظ دریافت زکات از استان‌های دیگر بهتر است، اما با آنچه که باید باشد فاصله داریم و باید در این زمینه با همراهی مسئولان استان و همت ائمه محترم جمعه، کمیته امداد در این زمینه اهتمام مضاعفی بشود تا برای خدمت به محرومان و رفع برخی مشکلات اجتمایی و اقتصادی مردم موثر واقع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.