مردمی سازی سلامت، گامی به سوی جامعه‌ای سالم‌تر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مردمی‌سازی سلامت را یکی از ملزومات دستیابی به توسعه پایدار و ضرورتی انکارناپذیر برای ارتقای سلامت جامعه دانست.

عباس رضاییان‌زاده با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی سلامت، گفت: مردمی‌سازی سلامت یک ضرورت انکارناپذیر برای ارتقای سلامت جامعه و دستیابی به توسعه پایدار است و با مشارکت فعال مردم در برنامه‌های سلامت، می‌توان به جامعه‌ای سالم‌تر، عادلانه‌تر و پویاتر دست یافت.

او با بیان اینکه سلامت به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی در توسعه جوامع بشری و از مهم‌ترین وظایف حاکمیت، همواره ارزشمند است، ادامه داد: تقویت و ارتقای سلامت موجب رشد و بالندگی جامعه در ابعاد مختلف می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر مشارکت و همکاری همه جانبه مردم و تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های در هفته ملی سلامت تاکید کرد و سلامتی را یکی از محور‌های توسعه پایدار دانست.

رضاییان‌زاده ادامه داد: مردمی‌سازی سلامت می‌تواند به گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و کم برخوردار، همچنین افزایش دسترسی اقشار آسیب‌پذیر جامعه به این خدمات یاری رساند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مشارکت مردم در برنامه‌های سلامت، حس تعلق و مسئولیت آنها را در قبال سلامت خود و جامعه افزایش می‌دهد و منجر به افزایش رضایت آنها از خدمات ارائه شده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار