جایگزینی ۲ هزار خودروی برقی با تاکسی‌های فرسوده

توافقنامه سازمان تاکسیرانی تهران و یک شرکت خودروسازی برای جایگزینی ۲ هزار دستگاه خودروی برقی با تاکسی‌های فرسوده شهر تهران امضا شد.

در مراسمی که با حضور سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران، مدیر برقی‌سازی وزارت صمت و مدیرعامل مدیران خودرو برگزار شد، طرفین توافقنامه جایگزینی ۲ هزار دستگاه تاکسی برقی به جای تاکسی‌های فرسوده را امضا کردند.

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: در این تواقفنامه مقرر شد خودروی باکیفیت مجوز تاکسی دریافت کند و خدمات پس از فروش آن از دغدغه‌های مهم و جدی ما و تاکسیرانان بود که توافق خوبی صورت گرفت. رانندگان تاکسی با خودرو‌های با عمر ۱۰ سال به بالا می‌توانند نسبت به نوسازی اقدام کنند و به‌جای خودروی مصوب قبلی، حالا خودروی جدیدی با بسته حمایتی مناسب دریافت کنند تا بتوانیم در راستای هوای پاک قدم برداریم.

مالکی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز ما در سال ۱۴۰۳ ورود ۲۷۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی و ۵ هزار دستگاه ون برقی است که در فاز نخست توافقنامه ۱۰ هزار تاکسی برقی امضا می‌شود.

کریمی سنجری مدیر برقی‌سازی وزارت صمت گفت: وزارت صمت سیاست توسعه برقی‌سازی را دنبال می‌کند و برنامه‌مان ۱۰۰ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۴ هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی است که در فاز اول ۶ شرکت بزرگ خودروساز توافقنامه تامین خودروی برقی را امضا کردند.

وی تاکید کرد: فاز دوم توسعه برای سایر شهر‌ها با همکاری وزارت کشور انجام خواهد شد، اما نکته مهم این است که گسترش خودرو‌های برقی نیاز به همکاری مراکز مختلف دارد و هم در بخش زیرساخت و تامین برق و همچنین منافع حاصل از صرفه‌جویی جایگزینی خودروی برقی با بنزینی منجر به افزایش قدرت خرید شود.

برچسب ها: تاکسی ، برقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
دوره ادبیات فارسی هم لازم شد، تیتر برعکس هست، قبل نوشتن یکم فارسی یاد بگیرید.
آخرین اخبار