در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: بارداری سبب می شود خانواده از سبک زندگی سالم تبعیت بیشتری داشته باشند.

صابر جباری٬ رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور انجام شده است که ۴۴/۲ درصد از این تعداد زایمان به صورت طبیعی انجام شده اند.

او بیان کرد: رسیدن به جامعه٬ نسل و خانواده سالم در گروی سلامت زنان جامعه و سلامت مادران است. یکی از مزیت های بارداری برای مادران کاهش چشمگیر سرطان سینه خواهد بود.

جباری تاکید کرد: بارداری سبب می شود تا خانواده از سبک زندگی سالم تبعیت بیشتری داشته باشد. بارداری باعث افزایش قدرت بازسازی سلول های کبدی،کاهش ابتلا به بیماری سرطان پستان ، تخمدان و رحم و کاهش عفونت های لگنی خواهد شد. 

رئیس مرکز حوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت و مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت تاکید کرد: زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین و آماده شدن برای زندگی او در آینده می شود. 

او ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که تغییرات رخ داده در دوران بارداری مزیت های زیادی بر روی سلامتی مادران باردار خواهد داشت و سبب کمتر شدن خطر رشد سلول های سرطانی می شود.

جباری افزود: شیردهی نوزاد توسط مادران سبب شده تا میزان شکستگی استخوان ران در دوران کهولت کاهش پیدا کند و احتمال ابتلا به بیماری دیابت نوع دو، کم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
افت آمار ازدواج و فرزند آوری
آخرین اخبار