کشف «کلید احتمالی» برای یافتن حیات فرازمینی

دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.

دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا ادعا کرده اند سیاراتی که حیات بیگانه را جذب می‌کنند ممکن است رنگ بنفش متمایز از خود ساطع دهند.

دکتر لیزا کالتنگر، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: ما چشمان خود را به روی دنیا‌های شگفت انگیز اطراف خود باز می‌کنیم، باکتری‌های بنفش می‌توانند در شرایط بسیار متنوعی زندگی کرده و رشد کنند و این تصور را آسان می‌کند که رنگ بنفش در دیگر عوالم احتمالا سبز است.

او افزود: ما باید یک پایگاه داده از نشانه‌های حیات ایجاد کنیم تا مطمئن شویم تلسکوپ‌های ما زندگی را از دست نمی‌دهند، اگر دقیقاً شبیه آنچه ما هر روز در اطراف خود با آن مواجه می‌شویم به نظر نرسد.

در این راستا، تیم تحقیقاتی رنگ‌ها و علائم شیمیایی انواع موجودات زنده و مواد معدنی را فهرست بندی کردند.

این مطالعه نشان داد که باکتری‌های بنفش می‌توانند از پرتو‌های مادون قرمز نامرئی برای فعال کردن فتوسنتز استفاده کنند. بنابراین، این باکتری‌ها احتمالاً قبل از ظهور در فتوسنتز نوع گیاهی خود، در زمین وجود داشتند.

دورتر از سیاره ما، باکتری‌های بنفش می‌توانند برای سیاره‌هایی که به دور ستاره‌های کوتوله قرمز سردتر می‌چرخند (شایع‌ترین نوع در کهکشان ما) مناسب باشند.

دانشمندان می‌گویند که این سیارات یک "اثر نوری" متمایز تولید می‌کنند که می‌توانیم با استفاده از تلسکوپ‌های زمینی و فضایی آن را تشخیص دهیم.

لیجا فونسیکا کویلو، اولین محقق این مطالعه گفت: اگر باکتری‌های بنفش می‌توانند روی سطح یک سیاره یخ زده، یک جهان اقیانوس، یک کره برفی یا بدن نوزادی که به دور یک ستاره سردتر می‌چرخد رشد کنند، ما اکنون ابزار‌هایی برای جستجوی آن ها داریم..

این مطالعه جدید پس از آن انجام شد که تیمی از دانشمندان دانشگاه واشنگتن پیشنهاد کردند که حیات بیگانه ممکن است در نزدیکی زمین پنهان شده باشد، به گونه‌ای که مدعی هستند ناسا می‌تواند وجود در سال ۲۰۳۰ وجود حیات فرازمینی را با پرتاب سفینه ۱۷۸ میلیون دلاری خود به قمر مشتری، اثبات کند.

منبع: دیلی میل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جلبکای قرمزم داریم که تو جنوبم گاهی میان و بهشون کشند قرمز میگن پس اگه به رنگ باشه سیاراتی ام که قرمزن میتونن جلبک قرمز داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۱۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تخیلی:

هزاران سال دیگر انسانها در سیارات گوناگون ساکن شده اند.
یکی از سیارات مختص هکرها، تروریست ها، مجرمین، آزاردهنده ها و غیره باشد.
چند سیاره مختص نظام های تک رای خیلی خودخواه مثلا مانند بعضی از نظام های کنونی روی زمین باشد.
بعضی سیارات مختص انسانهای دارای تفکرات تقریبا شبیه بهم و فقط نظام انسانی توافقی بر آنها حاکم باشد که
بفکر عالیترین نوع زندگی و تفکرات هستند.
من خودم هم سوار سفینه خودم میشدم و به همه خوبان سر میزدم.
( تخیلی بود، لطفا ایراد نگیرید.)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چه فرازمینی ی خوش فرمی !!!
آخرین اخبار