میدل‌ایست‌آی: نتانیاهو قمار کرد اما ضربت راهبردی از ایران خورد

سردبیر نشریه آمریکایی «میدل‌ایست‌آی» پیام حمله ایران را آشکار کردن ضعف اسرائیل عنوان کرد.

دیوید هرست که سابقه نویسندگی در روزنامه گاردین را هم دارد، پیام‌های حمله ایران را متعدد می‌داند و می‌نویسد: بعد از شش ماه، جنگ غزه برای اسرائیل بد پیش می‌رود. نیرو‌های زمینی اسرائیل با مقاومت سرسختانه فلسطینیان رو‌به‌رو هستند که هیچ نشانه‌ای از تسلیم شدن یا فرار از خود نشان نمی‌دهند. روحیه مقاومت بین جنگجویان حماس نیز تشدید شده است. آنان احساس می‌کنند که از بدترین شرایط جان سالم به در برده‌اند و چیزی برای از دست دادن ندارند.

اسرائیل تحت زمامداری نتانیاهو به یک یاغی تبدیل شده است. در چنین شرایطی نتانیاهوی قمارباز تاس را انداخت و به کنسولگری ایران حمله کرد در حالی که به خوبی می‌دانست معنای این کار چیست.

همچنین، آمریکا می‌دانست که نتانیاهو چه می‌کند یعنی تلاش برای کشاندن آمریکا به حمله به ایران برای حداقل سومین‌بار در ۱۴ سال گذشته. ایران به یکباره دست به حمله علیه اسرائیل نزد. ایران وقت گذاشت و اعلام کرد که اگر آتش‌بس در غزه برقرار شود به اسرائیل حمله نخواهد کرد. این خواسته ایران نادیده گرفته شد. 

در برهه‌ای که زمان حمله ایران فرا رسید این حمله به دقت طراحی شده بود تا پیام‌هایی را به آمریکا، اسرائیل و کشور‌های عربی انتقال دهد. تهران می‌خواست پیشینه‌ای ایجاد کند که بتواند به طور مستقیم بدون آغاز جنگی تمام‌عیار به اسرائیل ضربه بزند. تهران قصد داشت به اسرائیل بگوید که می‌تواند به آن رژیم ضربه بزند. تهران قصد داشت به ایالات‌متحده بگوید که ایران قدرتی در خلیج‌فارس است که باید بماند و تنگه‌هرمز را کنترل می‌کند.

بنابراین، اقدام ایران یک موفقیت استراتژیک بود و تهران پیام خود را به طرفین موردنظر رساند. این حمله به ضرر شهرت اسرائیل به عنوان «پسر قُلدرِ اصلی محله» تمام شد. 

اگر نتانیاهو به ایران حمله کند روابط متزلزل او با آمریکا بدتر خواهد شد. [همچنین] اگر نتانیاهو کاری انجام ندهد؛ اسرائیل اکنون حامیان عربِ خود را به چاله‌ای جهنمی کشانده که در آن هیچ صلح یا حتی چشم‌اندازی وجود ندارد؛« بدون شکست حماس و بدون هیچ‌گونه چشم‌اندازی برای دولتی پس از  پایان جنگ.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
قمار حرامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
زنده و پاینده باد ایران سرفراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
غرب .مترسک اسرائیل را برای ترساندن کشور های منطقه برپاکرده..پس احتمال.. حمله غافلگیرانه ..و تلافی جویانه آنرا باید داد و آماده هر احتمالی باشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا و انگلیس ،آشکارا به حمایت از حمله ی اسراییل به ایران
وتحریک آن پرداخته اند.
وقطعا در نوبت بعدی حمایت بیشتری را در به ثمررساندن حمله
اسراییل به صورت عملی نشان خواهند داد.
ایران باید به کشورهای عراق وعربستان و اردن هشدار لازم را درباره
عدم بازکردن آسمانشان برای هواپیماهای اسراییل را بدهد.
وعلاوه برآن باید به حمایت از پشتیبانی روسیه وچین در اطلاعات ماهواره ای وجاسوسی در مورد اشراف داشتن به زمان حمله ،
واقف گردد و جنگ ترکیبی غرب را با بازدارندگی ترکیبی وسپس
اقدام متقابل ضربتی پاسخ دهد.
به هر صورت آنها اگر خواهان دامنه دار کردن جنگ باشند
ایران به هیچ وجه نباید در موضع انفعال قرار بگیرد‌
سایت های پرناب موشک نباید توسط غربی ها قابل هدف باشد.
باید همزمان در چهار جبهه ی جنگ یمن عراق سوریه لبنان ایران
حملات گسترده شود.واسراییل در عدم تصمیم گیری وشکست کامل
افتد انشاءالله به حول وقوه ی الهی.
ازآسمان نقش بسم الله پدید آمده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
شکی نیست این مجانین صهیون اگر صدماتی که دیده بودند مثل همان جوکهایی بود که نشان میدهند حتما و با اطمینان در عدم توانایی ایران در پاسخ متقابل به ایران حمله میکردند و مثل غزه شخم میزدند ، صهیون با اذناب متعفنش آمریکا و انگلیس و فرانسه وآلمان با تجهیزات فراوان راداری در کشور های خود فروخته عربی و آسیایی کل مسیر های حمله را پر از هواپیما و سامانه اخلال و رهگیری و انهدام کردند و آخرش اسراییل با گنبد سوراخش ضرب شصت موشکها را نوش جان کرد آیا جای تعقل نیست که چرا مانع توسعه و جمع آوری موشکهای ما میشدند و‌ تحریم پشت تحریم وضع کردند ، جنمان فدای رهبری جانمان فدای ملت و نیروهای فداکار و‌زحمتکش ارتش وسپاه و خدا قوت و واقعا زینت امام معصوم مان شدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
نتان لعنتی

چرا افسران ما را در سوریه کشتی ؟؟

خجالت نمیکشی دوروز عمرتو اینهمه ادمکشی و قتل !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
اول و آخر ضربت به مردم ایرانه
آخرین اخبار