فرماندار:

مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند

فرماندار و رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چابهار گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران در حال آماده باش کامل قرار گرفته‌اند تا بتوان از خسارت احتمالی سیل و بارندگی جلوگیری کرد.

جواد سپاهی روز اظهارکرد: آمادگی لازم برای وضعیت هشدار هواشناسی سطح قرمز و اتخاذ تمهیدات لازم وجود دارد و به تمامی دستگاه‌ها وظایف لازم محول شده و از تمامی صیادان خواسته شده که قایق ها را با فاصله از ساحل قرار دهند.

وی بیان کرد: گزارش لحظه به لحظه هواشناسی به ستاد و اعلام در فضای مجازی جهت اطلاع عموم مرتب در حال انجام است و همچنین اطلاع رسانی به مردم از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی برای مراقبت و استحکام منازل مسکونی و ماندن درخانه و همینطور در صورت ناامن بودن منازل مراجعه به فضاهای عمومی که از قبل تدارک دیده شده، انجام شده است.

فرماندار چابهار ادامه داد: به شهروندان اعلام شده حتی الامکان از تردد غیر ضروری در سطح معابر شهری و سفرهای برون شهری در موقع فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند و هشدارهای لازم درخصوص عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها صادر شده است.

وی تصریح کرد: هشدارهای لازم برای پرهیز از رفتن به ساحل و جلوگیری از تردد صادر و عملی و همچنین اطلاع رسانی درخصوص عدم تردد شناورها به دریا و هدایت شناورها و قایق‌ها به نقاط امن از طریق تعاونی لنج داران، شیلات، اداره بنادر و دریانوردی انجام و تشکیل جلسات داخلی توسط ادارات بنادر و دریانوردی، شیلات، شهرداری و همه ادارات مرتبط اجرایی برنامه ریزی شده است.

سپاهی به تجهیز و آمادگی تیم های امداد ونجات هلال احمر و فعالان و خیران مردمی در سطح منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی سالن‌های ورزشی و سالن های ویژه دانشگاه دریانوردی، اداره بنادر، منطقه آزاد به‌ طورکلی فضاهای عمومی و مساجد برای استفاده عموم که منازلشان در خطر سیل قرار دارد، بازگشایی و آماده شدند.

وی به تشکیل جلسات ستاد توسط بخشداران در بخش‌ها و دهیاران در سطح روستاها اشاره و بیان کرد: آماده کردن افکار عمومی برای مقابله و مواجهه منطقی با سیل و بارندگی‌ها از طریق فضای مجازی و رسانه‌های جمعی یکی از اقدامات مهم برای آگاهی‌سازی بیشتر بوده است.

فرماندار ویژه چابهار گفت: مسیر دفع آب، جداول، معابر، پُل‌ها و مسیل‌های داخل شهر و همینطور اصلاح درختان در معرض خطر توسط شهرداری انجام شده و تیم‌های اداره برق برای رفع قطعی و افتادگی تیرهای برق احتمالی و اداره آب و فاضلاب در صورت قطعی آب تجهیز شدند.

وی گفت: بستن آبراه های نزدیک به روستای جنگارک برای پیشگیری از ورود آب های سطحی صورت گرفته و همچنین از ترمیم سیل بندهای روستای هم انجام شده تا خسارت کمتر شود.

آمادگی منطقه آزاد چابهار و انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابله با بحران‌ها بویژه بلایای طبیعی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز   اظهار داشت: در پی صدور هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در سطح منطقه آزاد و به منظور انجام آمادگی‌های لازم، ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد چابهار با حضور معاونان و مدیران سازمان، رئیس جامعه بازار، رئیس شورا و دهیار روستای تیس و جمعی از مدیران و نمایندگان شرکت‌های بخش خصوصی فعال در منطقه، تشکیل شده است.

حمیرا ریگی بر برنامه‌ریزی آگاهانه، اقدامات پیشگیرانه و آمادگی‌های لازم در مقابله با بحران‌ها بویژه بلایای طبیعی جهت کاهش خسارت‌ها و با انجام کار جهادی و همچنین بر ارائه آموزش‌های تخصصی لازم و استفاده از خدمات دستگاه‌های تخصصی مانند سازمان هلال احمر و اطلاع رسانی در این رابطه تاکید کرد.

وی همچنین از کمک‌ها، مشارکت و همراهی همدلانه فعالان اقتصادی منطقه آزاد در بحران‌های روی داده و برنامه‌های پیشگیرانه توأم با مسوولیت اجتماعی در سطح منطقه و نواحی همجوار تقدیر کرد.

معاون عمرانی فرماندار چابهار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از امروز تا فردا بعد از ظهر چهارشنبه برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان وزش باد شدید با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت گاهی هم بیشتر و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می شود.

دادکریم بلوچ افزود: از شنا و تفریحات دریایی و تردد تمامی شناورها خودداری شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: طبق آخرین بروز رسانی مدل های هواشناسی در سه استان سیستان وبلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بارش های سیل آسا خواهیم داشت.

برچسب ها: سیلاب ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار