۱۲ فقره انشعاب غیرمجاز در میرجاوه شناسایی شد

مدیر امور آب و فاضلاب زاهدان از شناسایی ۱۲ فقره انشعاب غیرمجاز آب در میرجاوه سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: انشعابات غیرمجاز یکی از مهمترین معضلاتی است که علاوه بر دامن‌زدن بر تشدید تنش آبی، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند.

مرتضی نورا گفت: استفاده غیرمجاز از آب ضمن امکان آلودگی شبکه توزیع و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت راه گیری غیراصولی از شبکه، موجب اخلال در خدمات‌رسانی به سایر زون‌های شبکه به واسطه افت فشار وارده به شبکه شده و میزان آب بدون درآمد را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده یک قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب، به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت و سایر حقوق مربوط جرایمی برای متخلف در نظر گرفته شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب زاهدان افزود: در راستای شناسایی انشعابات غیرمجاز آب تیم اجرائیات امور آبفای این شهرستان با حضور در حوزه لادیز روستای دیزوک اقدام به شناسایی ۱۲ فقره انشعاب غیر مجاز آب کرده است.

وی تاکید کرد: تلاش برای کاهش این معضل علاوه بر آنکه تأمین آب پایدار را ممکن‌تر می‌سازد حقوق سایر مشترکان را نیز حفظ خواهد کرد، در همین راستا امور آب و فاضلاب زاهدان عملیات شناسایی انشعابات غیر مجاز با هدف توزیع عادلانه آب، پیشگیری از هدر رفت آب و کمک به ذخیره این نعمت الهی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار