رتبه نخست هشترود در کشاورزی قراردادی آذربایجان شرقی

مدیر جهادکشاورزی هشترود از کسب رتبه نخست این شهرستان هشترود در حوزه کشاورزی قراردادی با اجرای ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار خبر داد.

 عسگری گفت: ایجاد فضای امن برای تولید کنندگان بخش زراعت به خصوص گندم که ماده اولیه بسیاری از کارخانه‌ها و تولید مواد غذایی به ویژه نان است نیازمند کنترل و پایش مداوم از سوی دستگاه‌های مربوطه و جلوگیری از اختلال در بازار توسط سودجویان و ایجاد یاس در بین تولیدکنندگان است.

وی افزود: مسئولان برای ایجاد طرحی به نام کشاورزی قراردادی که برای دومین سال در حال اجرا در جامعه کشاورزی است اقدام کرده اند و قراردادی میان اداره غله و کشاورز در زمان کاشت منعقد می‌شود.

عسگری ادامه داد: مزایایی در قالب سه طرح تشویقی که عبارت است از شامل بودن تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت هزینه حمل به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای هر تن محصول گندم به مراکز خرید از سوی اداره غله و پرداخت ۲۵ کیلو کودسرک تشویقی به ازای هر هکتار از سوی دستگاه ذیربط مدنظر است.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ انعقاد قرارداد در بازه زمانی پنج ماهه طبق برش ابلاغی شهرستان که برابر با ۸۰ هزار هکتار از اراضی گندم دیم بود و ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از سهمیه برش شهرستان در قالب ۹۳۳۰ فقره قرارداد فی مابین کشاورز و اداره غله استان منعقد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.