استاندار کرمان:

روستا‌های در معرض سیل از فردا تخلیه شوند

فداکار از آمادگی ۱۰۰ درصدی مدیران، دستگاه‌ها و مردم برای بارندگی‌های سیلابی درجنوب ودیگرمناطق استان کرمان خبرداد.

محمدمهدی فداکار شامگاه یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه جاری در شورای اداری استان کرمان که در سالن استانداری کرمان برگزار شد، گفت: میزان بارش‌ها در هفته جاری برای استان کرمان و به‌ویژه در جنوب استان در حجم بالا پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی که این هفته وارد کشور می‌شود، سینوسی هست و در سراسر استان کرمان پیش‌بینی بارش باران شده است، افزود: عمق بارندگی‌ها در قلعه‌گنج، منوجان، جازموریان، رودبار، ریگان و نرماشیر است و این در شرایطی‌ است که این مناطق به علت شرایط جغرافیایی در مقابل سیل آسیب پذیر هستند. 

فداکار با یادآوری اینکه آب باران از استان سیستان و بلوچستان هم به سمت جنوب کرمان و منطقه جازموریان می‌آید، تصریح کرد: این بارش یک نعمت الهی است و همه کمک کنند که این رحمت الهی برای مردم ایجاد زحمت نکند.

وی بیان کرد: با مدیران دستگاه‌های زیرساختی و فرمانداران در استان کرمان صحبت شده و ستاد‌های بحران برگزار می‌شود و آخرین گزارش‌ها را فردا دریافت می‌کنیم.

استاندار کرمان از آموزش و پرورش خواست تا مدارس را برای اسکان اضطراری آماده کنند. 

فداکار با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های باید در صورت بروز حادثه ناشی از بارندگی‌ها پای کار باشند و پشتیبانی، مدیریت و کمک کنند، حضور فرمانداران، شهرداران و دهیاران در صحنه حادثه را ضروری خواند.

وی گفت: مدیران با بهره‌گیری از توان سران طوایف، ائمه جمعه و جماعات و سپاه برای تخلیه مردم از روستا‌های در معرض سیل از فردا اقدام کنند و نگذارند، مردم دچار چالش شوند؛ زیرا احتمال خطر جدی است.

استاندار کرمان نسبت به بسته شدن راه‌ها بر اثر بارش شدید باران طی روز‌های آینده هشدار داد و خواستار تدبیر لازم برای کمک‌رسانی به مردم شد.

وی با بیان اینکه راهداری باید همه پل‌هایی را که وجود دارد و مسدود ه شده است، چک کند، افزود: سیل بند‌های تخریب‌شده هم چک و تعمیر شود و امشب و فردا این دهانه‌ها تخلیه شوند تا آب عبور کند. 

استاندار افزود: ارتباطات یک ضرورت اولیه برای کمک‌رسانی به مردم در منطقه است و از مسئولان مربوطه می‌خواهیم تا از دکل‌های مخابراتی مراقبت کنند که دچار چالش نشوند.

وی از آغاز فصل برداشت در مناطق جنوبی استان کرمان خبر داد و افزود: کشاورزان با راهنمایی جهادکشاورزی باید برداشت‌ها را تا بعدازظهر فردا تعیین‌تکلیف و مزارع را حفظ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار