جلوگیری از ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان

 مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز سال گذشته با کنترل و پایش مستمر محور‌های استان توسط گشت‌های راهداری در حریم راه‌های همدان شناسایی و برخورد قانونی با آنها انجام شد.

مهرداد آهکی با بیان اینکه حریم قانونی راه‌ها جزو خط قرمز راهداری محسوب می‌شود گفت: این اداره کل با حکم قضایی نسبت به هرگونه تجاوز به حریم، ریختن زباله در حریم جاده‌ها و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به شدت برخورد خواهد کرد.

او از هم استانی‌ها خواست قبل از هرگونه اقدام در حریم راه‌ها و جلوگیری از متضرر شدن خود ابتدا با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها و ادارات راهداری نسبت به اخذ مجوز‌های لازم اقدام کنند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: علاوه بر پایش و کنترل ۲۴ ساعته محور‌های استان از طریق سامانه‌های نظارت تصویری و گشت‌های راهداری، مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده‌ها و تخلیه زباله در حریم راه‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا عوامل راهداری استان در اسرع وقت نسبت به رفع مستحدثات غیرمجاز در حریم راه‌ها اقدام کنند.

آهکی گفت: در سال گذشته ۲۲۷ مورد صدور مجوز، ۶۴ مورد صدور اخطار، ۱۴۲ مورد شناسایی و با ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قانونی شد و در ایام تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ نیز ۱۳۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.