مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

باید شنوای حرف دل دانش آموزان باشیم/ برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است

رحیمی نژاد گفت: بیش از ۳۰ سال است که برنامه ریزی پنهان در مدارس به صورت نامحسوس اجرا شده است و برخی آثار آن را شاهدیم.

 محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در جمع اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان دارالعباده گفت: امیدآفرینی یکی از وظایف ما بین دانش آموزان است و باید به این باور برسیم که در حال ارتقا هستیم.

وی افزود: معلم باید امید بخش باشد و امیدآفرینی در جامعه از رساندن آب به تشنه در حال مرگ واجب‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: برنامه ریزی پنهان در مدارس، از هجوم موریانه به چوب مخرّب‌تر است که اگر این برنامه ریزی به بار نشست، تمام موفقیت‌های ما به شکست تبدیل می‌شود.

رحیمی نژاد ادامه داد: بیش از ۳۰ سال است که برنامه ریزی پنهان در مدارس به صورت نامحسوس اجرا شده و برخی آثار آن را شاهدیم.

وی خاطرنشان ساخت: نگاهی که توسط بعضی معلمان به دانش آموزان منتقل شده، موجب شده با وجود پیشرفت‌های ما در حوزه‌های مختلف، در مواردی شاهد ناامیدی دانش آموزان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: باید به دنبال طرح و برنامه‌ای باشیم که نسل جدید به این باور برسند که ما در جامعه جهانی به صورت برجسته مطرح هستیم.

وی تاکید کرد : باید حرف دل دانش آموز را بشنویم و او را امیدوار کنیم، چراکه امید و سپس هویت برای ما واجب و اساس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین با اشاره به آسیب حضور پررنگ و چشمگیر معلمان زن در مقطع ابتدایی افزود: برای جلوگیری از انحراف فکری دانش آموزان در این مقطع باید فکری اساسی شود که یکسان سازی جنسیت در هر مدرسه یکی از راهکارهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار