افتتاح ۱۹۲ واحد مسکن طرح نهضت ملی در سیستان و بلوچستان

۱۹۲ واحد مسکن طرح نهضت ملی در شهر‌های سوران، دلگان، نیکشهر، چابهار، سراوان و مهرستان افتتاح خواهد شد.

  بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن استان به مناسبت فرارسیدن سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از بهره برداری ۶۳۰ طرح عمرانی در استان خبر داد.

 بیک مداح، تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یکی از برکات شجره طیبه انقلاب نامید و گفت به برکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روستا‌های کشور رنگ رونق و آبادانی گرفته است و نرخ مقاوم سازی در روستا‌ها تا سال ۱۴۱۰ به ۱۰۰ درصد رسیده و هیچ سازه غیر مقاومی در روستا‌ها وجود نخواهد داشت.

وی گفت: طرح هادی به عنوان مهمترین سند توسعه روستایی برای تمامی روستا‌های استان تهیه شده و ۴۰ درصد روستا‌ها نیز در شرف بازنگری طرح مطابق نیاز‌های جدید هستند.
بیک مداح با اشاره به نهضت آسفالت روستایی در استان افزود: با اعطای سهمیه قیر رایگان و تخصیص اعتبارات ملی و استانی توانستیم در بیش از ۷۰۰ روستای استان طرح‌های آسفالت را به انجام برسانیم و درسه سال گذشته رقم اجرای آسفالت را به عدد دو میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع و شاخص برخورداری روستایی را به ۲۱ درصد و رتبه کشوری بنیاد مسکن استان را به رتبه دوم ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته هزار و ۷۹۰ قطعه زمین به روستاییان واگذارو پنج هزار و ۴۹ جلد سند تک برگ مالکیت برای هم استانی‌های عزیز در شهر‌ها و روستا‌های استان توسط بنیاد مسکن استان صادر شده است.
 بیک مداح با اشاره به بحران‌های طبیعی در استان و سیل‌های مخرب در امسال و سنوات قبل، بیشترین حجم کاری بنیاد مسکن استان را بازسازی خسارات و خرابی‌های وارده، همزمان با مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی و مکانیابی برای احداث روستا‌های جدید دانست و گفت: سال گذشته ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده و شاخص مقاوم سازی به ۴۸ درصد ارتقا یافته است و در دهه بنیاد امسال نیز شاهد افتتاح ۳۶۵ واحد مقاوم سازی شده هستیم.
مدیرکل بنیاد مسکن استان در رابطه با اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: چهار هزار و ۱۵۳ واحد مسکونی در قالب این طرح در استان ساخته شده است و در دهه بنیاد ۱۹۲ واحد در شهر‌های سوران، دلگان، نیکشهر، چابهار، سراوان و مهرستان به مردم واگذار میشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار