تصویب قوانین سختگیرانه بسیج نظامی در اوکراین

پارلمان اوکراین برای مبارزه با کمبود نیروی انسانی، قوانین سختگیرانه جدیدی را تصویب کرد.

پس از یک تلاش ناموفق و بیش از سه ماه بحث، پارلمان اوکراین لایحه جدیدی را تصویب کرد که به دولت قدرت بیشتری می‌دهد تا افراد را برای جنگ بسیج کند و سربازان فراری را مجازات کند.

به گزارش پولیتیکو، این لایحه که برای تبدیل شدن به قانون به امضای ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیاز دارد، به دفاتر استخدام ارتش اجازه می‌دهد از افرادی که از خدمت اجباری فرار می‌کنند، شکایت کند. لایحه مذکور همچنین مجازات افرادی را که به موقع برای خدمت حاضر نمی‌شوند را تشدید می‌کند.

افزون بر این، افرادی که پیش از این به دلیل معلولیت یا دیگر دلایل پزشکی از خدمت سربازی معاف شده‌اند، مجددا باید برای معاینه حاضر شوند و اطلاعات سلامت خود را به روز کنند. همچنین مردان اوکراینی خارج از کشور نیز موظف شده‌اند که شماره تماس و آدرس خود را به صورت آنلاین به روز کنند.

پیش از این، طبق قوانین اوکراین سربازان پس از سه سال خدمت می‌توانستند به خانه بازگردند. اما به نظر می‌رسد پارلمان اوکراین تصمیم گرفته این بند را از قوانین جدید حذف کند. این اقدام خشم گسترده‌ای را میان سربازانی که در دو سال اخیر درگیر جنگ بوده‌اند، برانگیخته است. 

ارتش اوکراین از نمایندگان پارلمان خواسته بود که به سربازان اجازه اجازه خارج شدن از خدمت را ندهد؛ زیرا به گفته آنها این امر می‌تواند «بر وضعیت تیره و تار در خط مقدم تأثیر بگذارد». دیمیترو لازوتکین، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین روز چهارشنبه در این خصوص گفت: «در حال حاضر نمی‌توانیم نیرو‌های دفاعی را تضعیف کنیم».

در همین راستا، هفته گذشته زلنسکی برای مقابله با کمبود نیروی انسانی در ارتش، لایحه‌ای را امضا کرد که حداقل سن خدمت اجباری را از ۲۷ به ۲۵ سال کاهش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
سربازا باید فرمانده هاشون رو قتل عام کنن
آخرین اخبار