۸۷ درصد طرح احداث کانال بادین‌آباد پیرانشهر به اتمام رسید

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۸۷ درصد از طرح احداث کانال بادین‌آباد پیرانشهر به اتمام رسیده که با تکمیل آن سالانه ۱۸۰ میلیون مترمعکب آب به سد کانی سیب سرازیر خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی گفت: احداث کانال بادین‌آباد پیرانشهر در قالب طرح‌های مهم احیای دریاچه ارومیه از سال‌های قبل آغاز و در دولت سیزدهم روند پیشرفت آن تسریع یافته است.

وی اضافه کرد: اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح به ۸۷ درصد شامل ۴ هزار و ۱۰۰ متر رسیده و طی ۲ ماه آینده حدود ۴۰۰ متر دیگر آن به اتمام و طرح تکمیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: با تکمیل این طرح سالانه ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب به سد کانی سیب انتقال یافته و از آنجا هم از طریق تونل احداث شده به سمت دریاچه هدایت خواهد شد.

معتمدیان با بیان اینکه کانال بادین‌آباد فاز دوم انتقال آب به سمت دریاچه ارومیه است، ادامه داد: طرح تونل سد کانی سیب به سمت دریاچه نیز که سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید ظرفیت انتقال سالانه حدود ۳۰۰ میلیون مترمعکب را به وجود آورده است.

معتمدیان در پایان با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه انجام شده، اضافه کرد: تمرکز کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در این مرحله بر روی حوزه نرم‌افزاری و مدیریت منابع آبی با محوریت سازمان جهادکشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.