کارشناس روس: اسرائیل درس عبرت نخواهد گرفت

به باور یک کارشناس روس، نسل کشی فلسطینیان در غزه درس عبرتی برای اسرائیل نخواهد بود.

نیکلای استاریکوف، تحلیلگر و سیاستمدار روسی در مصاحبه با یک کانال خبری در یوتیوب گفت نسل کشی فلسطینیان در غزه درس عبرتی برای اسرائیل نخواهد بود.

این کارشناس معتقد است اقدامات اسرائیل علیه مردم بیگناه غزه نه تنها منجر به انزوای آن در جهان و آغاز رژیم تحریم‌ها خواهد شد بلکه از آن درس عبرت هم نخواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه اسرائیل موجودیت خود را به آمریکا وابسته است گفت: اسرائیل پروژه ایالات متحده است و اینجاست که وجود این رژیم معنا پیدا می‌کند.

استاریکوف ضمن اذعان به ناتوانی اسرائیل در مقابله با جنبش حماس گفت: در سرزمینی کوچکتر از ماریوپل، ارتش اسرائیل در شش ماه نتوانست «نظم» را برقرار کند و بیش از پیش به درگیری ها، بحران و تنش‌ها دامن زد.

پیش از این، لئون پانتا، مدیر سابق سیا در سی ان ان گفت که اسرائیل پس از حمله حماس در ۷ اکتبر سال گذشته حق دفاع از خود را دارد، اما این حق به این معنا نیست که اسرائیل می‌تواند هر طور که می‌خواهد جنگی را آغاز کند.

به گفته پانتا، اسرائیل اکنون به نیاز‌های بشردوستانه نوار غزه اهمیت نمی‌دهد، نگران امنیت کارکنان سازمان‌های خیریه و بشردوست نیست و به آتش بس و تبادل اسرا فکر نمی‌کند.

رئیس سابق سیا معتقد است که رژیم اسرائیل جنگی «هدفمند» علیه حماس ندارد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که حملات رژیم صهیونیستی علیه حماس موثر نبوده است. نمونه آن حمله نظامیان صهیونیست به تونل‌های حماس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان شهریاری
۱۸:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
منم باهاش هم نظرم . اسراییل وزنه متغیر تعادل فشارهای ژئوپلتیک آمریکا در منطقه هست . یه آچار فرانسه دست آمریکا و در یه نقطه مناسب در موقعیت الان برای آمریکا در جهت رسیدن به اهداف منطقه ای . یه سگ دست آموز و وفادار که ماهیتش به حمایت از آمریکا وابسته هست . فقط نقطه ضعف های دارد که خدا رو شکر ایران تا تونست ازش استفاده کرد و شد ابزار فشار ایران . هیچ وقت حرف سردار سلامی یادم نمیره که گفت انتقام میگیریم سخت محکم قاطع پشیمان کننده و تمام کننده ولی اگر حرکت دیگری انجام دهند ، آنجایی را که دوست دارند و به آن عشق میورزند را به آتش می کشیم.
آخرین اخبار