ستاد سفر چهارمحال و بختیاری مهیای میزبانی از مسافران در تعطیلات عید فطر

اعضای ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری آخرین وضعیت آمادگی برای دور سوم سفر‌ها به بام ایران در سال ۱۴۰۳ را تشریح و آمادگی خود را برای استقبال از مسافران عید فطر اعلام کردند.

اعضای ستاد کاهش تصادفات چهارمحال و بختیاری و ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان در خصوص آمادگی‌ها برای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به این استان در عید فطر برنامه‌های محوری خود را اعلام کردند.

سرهنگ ایرج حسین‌پور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری گفت: تصادفات فوتی درون‌شهری استان ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از ۲۴ اسفندماه پارسال تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری هیچ تصادف فوتی در حوزه درون‌شهری این استان رخ نداد.

سرهنگ حسین پور اضافه کرد: استقرار گروه‌های جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری و نیرو‌های اورژانس استان با خودرو‌های دارای چراغ‌گردان در جاده‌ها منجر به کاهش سرعت خودرو‌ها و درنهایت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای شد.

وی به افزایش ۴۸ درصدی تصادفات جرحی چهارمحال و بختیاری در این مدت با ثبت کروکی ۶۶۱ فقره تصادف در حوزه درون‌شهری اشاره و تصریح کرد: از ۲۴ اسفندماه پارسال تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری برخورد با تخلفات رانندگی ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش پیدا کرد.

سرهنگ حسین پور بیان داشت: ۱۰۹ دستگاه خودرو دارای تخلف در چهارمحال و بختیاری تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف شد که در این مدت ترخیص نشدند و این میزان ۲۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ بیشتر بود.

وی با اشاره به برخورد با ۲ هزار و ۱۶۷ فقره تخلف حادثه‌ساز در استان از ۲۴ اسفندماه پارسال تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری اظهار داشت: توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و انحراف به چپ مهم‌ترین علت‌های بروز تصادفات در جاده‌های استان به‌شمار می‌رود.



سرهنگ حسین‌پور گفت: در این مدت بیشترین تصادف‌ها در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان و سامان رخ داد که ۹۴ درصد تصادف‌کنندگان مرد و بقیه بانوان هستند.

وی اظهار داشت: از ۲۴ اسفندماه پارسال تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری علت ۷۰ درصد تصادفات واژگونی و ۳۰ درصد برخورد با عابر بوده است.

سرهنگ غلامعلی نوربخش رئیس پلیس راه استان سرعت غیرمجاز را عامل اصلی واژگونی خودرو‌ها اعلام و تاکید کرد: نصب چراغ‌های گردان آبی‌رنگ (پلیس مجازی) باعث کاهش سرعت خودرو‌ها و کم شدن تصادفات و تلفات جاده‌ای می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی، جانمایی و نصب دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های چهارمحال و بختیاری به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای کمک می‌کند.

سرهنگ نوربخش تصریح کرد: پیگیری رفع نقاط حادثه‌خیز چهارمحال و بختیاری و کمک دستگاه‌های اجرایی استان برای مدیریت بار ترافیکی پرحجم تعطیلات عید فطر در دستور کار قرار دارد.

محمود شمسی‌پور رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری دو هزار و ۸۴ فقره مأموریت از سوی اورژانس استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد افزایش دارد.

وی افزود: در این مدت مأموریت‌های اورژانس چهارمحال و بختیاری در حوادث ترافیکی ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

شمسی پور اضافه کرد: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری تعداد حوادث ترافیکی چهارمحال و بختیاری شهری ۲۷ درصد کاهش و تعداد حوادث جاده‌ای در استان ۹ درصد افزایش پیدا کرد.

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۷ فروردین‌ماه جاری سه هزار و ۵۰۰ عضو، امدادگر و داوطلب این جمعیت به مردم، مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به استان خدمت‌رسانی کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۲ حادثه جاده‌ای، خدمات حضوری و رانش زمین با امدادرسانی به دو هزار و ۶۶۱ نفر از سوی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری انجام شد.

مثنوی اضافه کرد: سال گذشته ۱۴۰ هزار مسافر و امسال ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری از خدمات و راهنمایی‌های جمعیت هلال‌احمر استان بهره‌مند شدند.

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال اقامت مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به استان از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: ۲۷ دستگاه اجرایی عضو ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری برای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به این استان در دور سوم سفر‌ها همزمان با تعطیلات عید فطر آمادگی دارند.

جیلان اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری ۸۰۰ جاذبه گردشگری دارد که از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری افزون‌بر ۱۰۷ هزار نفر از این جاذبه‌ها بازدید کردند.

روح‌الله غلامی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با تمهیدات قبل از طرح سفر‌های نوروزی و تلاش‌های انجام شده تمامی فعالان در حوزه خدمات سفر استان امسال شاهد کاهش ۹.۱ درصدی تصادفات فوتی جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۳ بودیم.

وی افزود: میانگین سرعت خودرو‌ها در جاده‌های چهارمحال و بختیاری ۸۰ کیلومتر بر ساعت از سوی سامانه‌های هوشمند ثبت شد.

غلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه میزان تردد خودرو در محور‌های کشور کاهشی بود، اما تردد در محور‌های چهارمحال و بختیاری دو درصد رشد داشته است.

وی چهارمحال و بختیاری را یکی از مقصد‌های اصلی گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی اعلام و ادامه داد: امید است در تعطیلات عید فطر روند کاهش تصادفات همچنان ادامه داشته باشد تا به صفر برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.