مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون:

بومی سازی انرژی هسته ای، تکیه بر ظرفیت‌های علمی ایران اسلامی است

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون گفت: متخصصان ما با تولید و بومی سازی انرژی هسته‌ای توانسته اند به رغم تحریم ها باعث شگفتی جهان و دارندگان انرژی هسته‌ای در دنیا شوند.

محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون اظهار کرد: امروزه استفاده از ظرفیت‌های فناوری هسته‌ای کاربرد‌های بسیاری در طیف گسترده‌ای از حوزه‌ها اعم از تولید انرژی، پزشکی، صنعتی، کشاورزی، نظامی و حوزه‌های تحقیقاتی دارد که بعضی از آن‌ها در زندگی روزمره انسان‌ها دارای اهمیت راهبردی و ویژه هستند و استفاده از این فناوری می‌تواند باعث بهبود کیفیت زندگی اجتماعی انسان‌ها شود.

او، «روز ملی فناوری هسته‌ای» را جلوه‌ای از شعار ما می‌توانیم و تکیه بر ظرفیت‌های علمی ایران اسلامی دانست و افزود: دانشمندان جوان ایران اسلامی به رغم وجود تحریم‌ها و کارشکنی‌های گسترده کشور‌های غربی و اروپایی توانستند با تلاش‌های بی وقفه و ایمان و اتکا به خداوند متعال سنگر‌های علم و دانش را بشکافند و با دستیابی بر چرخه کامل سوخت هسته‌ای باعث شگفتی جهان و دارندگان انرژی هسته‌ای در دنیا شوند.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون، روز ملی فناوری هسته‌ای را بسیار مهم و حیاتی دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی انرژی هسته‌ای نقش بسزایی در تأمین انرژی کشور‌های مختلف بخصوص کشور‌های پیشرفته دارد و در این روز متخصصان هسته‌ای ما همه مراحل استخراج، تولید و مرحله نهایی تولید انرژی هسته‌ای را بومی کردند.

شفیعی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای جزو انرژی‌های فوق‌العاده پاک دنیا محسوب می‌شود، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین موارد استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، تولید برق از طریق نیروگاه‌های اتمی است که در این رابطه با توجه به پایان پذیر بودن منابع فسیلی و روند رو به رشد توسعه اجتماعی و اقتصادی، استفاده از انرژی هسته‌ای برای تولید برق مقوله‌ای ضروری و لازم است.

او با اشاره به اینکه امروز کشور ایران، یکی از معدود کشور‌های دارنده چرخه کامل سوخت هسته‌ای در دنیا به شمار می‌آید، یادآور شد: در شرایط فعلی برق هسته‌ای در دنیا جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد، به طوری که کشور‌های پیشرفته بخش قابل توجهی از برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی هسته‌ای تولید و تأمین می‌کنند و با توجه به ظرفیتی که در کشور‌های مسلمان از جمله کشور ما وجود دارد، باید به سمتی برویم که منابع فسیلی مثل نفت و گاز را حفظ کرده و برای تولید کالا‌های با ارزش افزوده بالا استفاده کنیم.

شفیعی، دستیابی به غنی‌سازی اورانیوم و چرخه سوخت هسته‌ای را یکی از مهم‌ترین نماد‌های غرور، هویت ملی و ترویج روح خودباوری، استقلال و اراده ملی و همچنین تحقق و توسعه و گسترش ظرفیت‌های علمی و فناوری و بومی سازی توسعه دانش بنیان عنوان کرد و افزود: امروز هر کسی جمهوری اسلامی ایران و توانمندی و پیشرفت کشور را دوست دارد، باید برای فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و صنعتی هسته‌ای کشور اهمیت ویژه‌ای قائل باشد.

او گفت: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای بوده و مسئولان کشور بار‌ها اعلام کرده اند که سلاح‌های هسته‌ای و بمب‌های اتم در دکترین دفاعی کشور جایی ندارد و دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای ایران در حقیقت ابزاری برای تحقق دکترین بازدارندگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.