استرالیا: پذیرش کشور مستقل فلسطین افراط گرایی در خاورمیانه را تضعیف می‌کند

وزیر خارجه استرالیا به طور ضمنی از آمادگی کشورش برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین خبر داد.

گرچه تشکیلات خودگردان فلسطین طی مذاکرات اسلو با قبول حاکمیت اسرائیل بر ۷۸ درصد از اراضی فلسطینیان موافقت کرد، اما تل آویو هیچ گاه حاضر نشد کشور مستقل فلسطین در ۲۲ درصد باقی مانده (کرانه باختری و نوار غزه) را به رسمیت بشناسد. با این حال، پس از شروع جنگ غزه، کشور‌های مختلف جهان به دنبال به رسمیت شناختن حق فلسطینیان هستند. 

به گزارش الجزیره، پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا امروز (سه شنبه) به طور ضمنی از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین استقبال کرد. 

وانگ در این باره به خبرنگاران گفت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین می‌تواند باعث آغاز دوباره روند مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیل شود. این اقدام بی تردید افراط گرایی را در خاورمیانه تضعیف می‌کند. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین می‌تواند تنها با تامین امنیت اسرائیل حاصل شود و دو کشور بتوانند در کنار یکدیگر به طور صلح آمیز زندگی کنند. این مسئله نمی‌تواند تنها پیشنهادی برای رسیدن فلسطینیان به آرمان خود باشد. 

وانگ تاکید کرد: این اقدام همچنین باعث تقویت جبهه صلح و تضعیف افراط گرایی خواهد شد. این اقدام باعث تضعیف حماس، ایران و نیرو‌های نیابتی ایران در منطقه می‌شود. شکست این رویکرد از سوی تمامی طرف‌ها طی دهه‌های اخیر و امتناع دولت نتانیاهو برای در نظر گرفتن خواست ملت فلسطین دلیل این ناامیدی گسترده در میان فلسطینیان محسوب می‌شود. 

به تازگی کشور‌هایی همانند انگلیس، مالت، ایرلند، اسلوونی، اسپانیا و لهستان از آمادگی خود برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین خبر داده‌اند. 

در حالی مقامات غربی به دنبال تضعیف گروه‌های مقاومت و تقویت تشکیلات خودگردان هستند که این تشکیلات طی ۳ دهه مذاکره با اسرائیل، هیچ دستاورد سیاسی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به دست نیاورده است. رژیم صهیونیستی طی این ۳ دهه با میلیارد‌ها دلار سرمایه گذاری در کرانه باختری، ۷۰۰ هزار صهیونیست را در این منطقه مستقر کرده و در نظر دارد شهرک‌های جدیدی را نیز در این منطقه دایر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار