معاون عمرانی استاندار کرمان:

جاده‌های دو طرفه آمار تصادفات و تلفات کرمان را افزایش داده است

موسوی گفت: کرمان پهناورترین استان کشور با مسیر‌های بیابانی است، ما همچنان جاده‌های دو طرفه داریم که آمار تصادفات و تلفات را افزایش داده است.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در مراسم معارفه علی عبدالهی به عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به ۳۵۰ هزار میلیارد ریال مصوبات سفر رئیس جمهور در استان کرمان گفت: از این میزان بیش از ۲۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار و ۱۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بوده است. 

وی اظهار داشت: استان کرمان ۹۰ درصد سهم اعتبارات استانی از مصوبات سفر رئیس جمهور را تامین و به وظایف خود برای تامین منابع مالی پروژه‌ها عمل کرده است، اما ۳۰ درصد اعتبارات کشوری تامین شده و پیگیر جذب مابقی آن هستیم تا پروژه‌های مصوبه سفر با جذب بودجه بیشتری تکمیل شود. 

موسوی افزود: این استان با وجود داشتن بیشترین طول راه‌های کشور، در تعداد پاسگاه‌های پلیس‌راه در رتبه آخر کشور و در تعداد راهدارخانه‌های بین راهی در رتبه ۳۰ کشور قرار دارد که این آمار برازنده پهناورترین استان کشور نیست. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان تصریح کرد: آمادگی داریم براساس توافق‌نامه‌ای با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پروژه‌هایی تعریف و سهم ۵۰ درصدی برای استان بگذاریم، اما در این حوزه نیاز به همکاری و حمایت کشور داریم. 

وی با بیان اینکه هم استانی‌های کرمانی، فرهنگ ترافیک را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: در حالی که بیشترین آمار تصادف و تخلفات جاده‌ای را رانندگانی از استان‌های مجاور در کرمان دارند، این افراد کرمان را حیات خلوت می‌دانند و علت آن هم ضعف دوربین‌ها است که ما نتوانستیم این مسئله را حل کنیم، زیرا به موضوعات ملی برمی‌گردد. 

موسوی بیان کرد: کرمان جزو استان‌های بالای تصادفات و تلفات جاده‌ای کشور است و پهناورترین استان کشور با مسیر‌های بیابانی، نقاط ایستگاهی زیادی ندارد و ما همچنان جاده‌های دو طرفه داریم که آمار تصادفات و تلفات را افزایش داده است.

*تخصیص اعتبار ملی به استان کرمان در خصوص احداث و نگهداری راه‌های روستایی
 
خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: ۲۷ هزار میلیارد ریال سال گذشته از محل اعتبارات سازمان راهداری در حوزه ساخت راه‌های روستایی، نگهداری و ایمن سازی راه‌های روستایی کشور هزینه شده است و در سال جاری سعی خواهد شد از محل ردیف اعتبارات ملی در حوزه احداث و نگهداری راه‌های روستایی به منظور جبران عقب‌ماندگی به استان کرمان اختصاص داده شود. 

وی افزود: در حوزه نگهداری و ایمن‌سازی شبکه راه‌های شریانی استان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی پارسال اعتبارات قابل ملاحظه‌ای به استان کرمان اختصاص داده و امسال برنامه مفصلی با هماهنگی اداره کل استان در بحث اجرای بهسازی و روکش راه‌های اصلی و بزرگراهی خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار