یونان ویزا‌های ویژه سفر برای ترک‌ها صادر می‌کند

دولت یونان با هدف بهبود روابط با آنکارا، ویزا‌های ویژه سفر برای ترک‌ها صادر می‌کند

رسانه‌های محلی ترکیه گزارش دادند که مقامات جزیره رودس یونان در ۱ آوریل یک پایانه جدید ویزای تعطیلات را برای بازدیدکنندگان ترک به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌های طولانی مدت بین دو کشور افتتاح کردند.

بر اساس این گزارش، ویزای دسترسی محدود، به ترک‌ها اجازه می‌دهد تا حداکثر یک هفته بدون درخواست دسترسی کامل به منطقه سفر بدون پاسپورت اتحادیه اروپا -معروف به منطقه شینگن- از ۱۰ جزیره یونان بازدید کنند.

اعضای ناتو، یونان و ترکیه، سال گذشته ابتکارات متعددی را برای دور زدن اختلافات چند دهه - عمدتاً بر سر مرز‌های دریایی و حقوق مواد معدنی در دریای اژه- به منظور تمرکز بر تجارت آغاز کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در ماه دسامبر با کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان دیدار کرد تا مجموعه‌ای از موافقت نامه‌های همکاری دوجانبه را در آتن امضا کند.

ویزای اکسپرس را می‌توان در تابستان و در تمام طول سال صادر کرد. میتسوتاکیس در یک مجله هفتگی نوشت: این اقدام برای تقویت گردشگری در مناطق و در مواقعی از سال که ترافیک زیادی وجود ندارد طراحی شده است تا به اقتصاد محلی کمک کند.

مقامات یونانی گفتند که در بنادر اعلام شده، ویزای جدید ۶۰ یورو (۶۴.۴۵ دلار) هزینه دارد و شامل چک پاسپورت و ثبت اثر انگشت است، در حالی که بازدیدکنندگان اجازه سفر به سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار