کاخ سفید: عملیات اسراییل در رفح قریب الوقوع نیست

جان کربی اعلام کرد شواهدی دال بر قریب الوقوع بودن حمله نظامی اسراییل به رفح دیده نمی‌شود.

رفح، جنوبی‌ترین منطقه در باریکه غزه اکنون میزبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی است که برای در امان ماندن از حملات رژیم صهیونیستی، در این منطقه پناه گرفته اند. با این حال، مقامات صهیونیست بار‌ها از ضرورت انجام عملیات زمینی در رفح برای نابودی کامل حماس سخن گفته اند؛ موضوعی که باعث نگرانی‌های شدید بین المللی شده است. 

به گزارش الجزیره، کاخ سفید امروز (دوشنبه) اعلام کرد هیچ نشانه‌ای مبنی بر قریب الوقوع بودن حمله زمینی اسراییل به رفح دیده نمی‌شود. 

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره به خبرنگاران گفت: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است یائیر لاپید، نخست وزیر پیشین اسراییل و رهبر مخالفان نتانیاهو دیدار می‌کند. 

وی با اشاره به تلاش برای گفتگو با مقامات صهیونیست پیرامون عملیات در رفح، خاطر نشان کرد: ما به دنبال رایزنی با مقامات تل آویو درباره عملیات در رفح هستیم. با این حال، هنوز هیچ برنامه ریزی جهت آغاز گفتگو‌ها با طرف اسراییلی پیرامون حمله به رفح انجام نشده است.

کربی در ادامه پیرامون مذاکرات در حال انجام میان حماس و مقامات صهیونیست در قاهره، افزود: حقیقت این است که رسیدن به توافق استقرار آتش بس در غزه اکنون به تصمیم حماس بستگی دارد. در چند روز گذشته، پیشنهاد آتش بس به حماس ارائه شد و اکنون این گروه است که باید درباره توافق احتمالی تصمیم بگیرد. 

مقامات حماس می‌گویند با توجه به سماجت صهیونیست‌ها در ندادن امتیاز از جمله عدم بازگشت آوارگان فلسطینی به مناطق شمالی غزه، عدم عقب نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این باریکه، و مخالفت با آزادی اسرای فلسطینی در برابر آزادی اسرای صهیونیست، رسیدن به توافق با طرف صهیونیست دشوار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
این شِگِردِ کار سیاسیون غربی مخصوصا آمریکاییهاست یکی حرفهای خوب میزند وقول مساعد میدهد اما موقعی طرف مقابل قبول کرد بی هوا حمله میکنند همه را در مقابل کار انجام شده قرار میدهندوشروع به مکاری ومزدوری میکنند وبرای خود پیروزی محسوب میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
به خاطر تجاوزات، جنایات وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و آمریکا شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۱۷۵ نفر رسید.
به خاطر تجاوزات، جنایات وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و آمریکا بیش از ۱۳ هزار کودک در جنگ غزه کشته شده اند.
آخرین اخبار