طرح خود مراقبتی برای ۱۵۰۰ بانوی زنجانی اجرا شد

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: طی ۲ سال گذشته، طرح خود مراقبتی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر از دختران و بانوان با هدف آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در سطح استان اجرا شد.

شهناز آقاخانی معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه طرح خود مراقبتی برای ۱۵۰۰ بانوی زنجانی اجرا شد گفت: این دوره ها در سطح پیشگیری اولیه طراحی شد تا از ظهور یا گسترش انحرافات و مشکلات اجتماعی در سطح جامعه جلوگیری شود.

وی از دیگر اهداف اجرای برنامه های خود مراقبتی را همیاری مادر و کودک،افزایش مشارکت اجتماعی بانوان، اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در زنان، کودکان و نوجوانان(پازک)، ارتقای سطح آگاهی افراد در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ترویج مسوولیت پذیری پدران و کمک به تغییر نگرش مادران از مادر کامل به مادر کافی ذکر کرد.

آقاخانی افزود: طرح آگاهسازی دختران و زنان با تاکید بر خودمراقبتی برای دومین سال متوالی برای دختران و زنان در محلات آسیب خیز و مدارس ۶ شهرستان در ۲ گروه سنی دختران نوجوان و جوان از ۱۳ تا ۲۰ سال و زنان جوان از سن ۲۰ تا ۴۰ سال اجرا شد.

این مسوول خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح مخاطبان می توانند به استقلال، خودباوری و احیای حقوق مادی و معنوی خود دست یابند و با تغییر مطلوب شرایط بر محیط زندگی کنترل نسبی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.