نصب ۱۵۰۰ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های آب در استان کرمان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان از اجرای طرح احیا و تعادل بخشی و نصب ۱۵۰۰ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های آب در استان کرمان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

حمید علیدادی سلیمانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی گفت: در سال گذشته در استان کرمان ۸۱۷ حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه گردید و هزارو ۵۰۰ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های آب در استان کرمان نصب شده است.

وی افزود: اجرای برنامه سازگاری با کم آبی در استان کرمان با توجه به شرایط اقلیمی منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با اجرای این برنامه در مرحله اول آبخوان‌های استان به تعادل می‌رسند و در مرحله بعد دستیابی به آب قابل برنامه‌ریزی و احیا آبخوان‌ها در برنامه قرار خواهد گرفت. علیدادی سلیمانی تاکید کرد: در سال جاری همچنین مدیریت توامان آب و برق بر اساس برنامه‌های وزارت نیرو در دستور کار قرار دارد و کشاورزان بایستی با کاهش برداشت و خاموش کردن چاه‌ها، میزان آب مصرفی خود را مدیریت نمایند تا مشمول اعمال محدودیت برق قرار نگیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان بیان داشت: با توجه به کاهش میزان بارندگی استان کرمان در سال جاری و کاهش ذخیره حجم سد‌های استان بایستی کلیه بخش‌ها اعم از شرب، صنعت و کشاورزی با کاهش برداشت به حفظ منابع آب زیرزمینی کمک کنند.

برچسب ها: آبرسانی ، چاه آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار