هشدار پلیس فتا به کاربران درباره پرداخت فطریه در فضای مجازی

رییس پلیس فتا البرز با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر از کاربران خواست چنانچه قصد پرداخت فطریه و کفاره روزه خود در بستر فضای مجازی را دارند نسبت به اصالت آنها اطمینان پیدا کنند.

سرهنگ رسول جلیلیان  اظهار کرد: در این شرایط سوء استفاده کنندگان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران را دارند تا از حساب‌های آنها برداشت غیر مجاز کنند.
 
هموطنان برای هرگونه پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط رسانه‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحات خودداری کنند.
 
وی اضافه کرد: افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.
 
جلیلیان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغ وابسته به ارگان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.
 
رییس پلیس فتا البرز یادآور شد: کاربران به ویژه در فضای مجازی چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.
 
وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.
برچسب ها: سرقت ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.