تاکید نوبخت بر استفاده از ظرفیت منابع طبیعی برای ساخت ایران قوی

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور بر استفاده از ظرفیت منابع طبیعی برای ساخت ایران قوی و توسعه کشور تأکید کرد.

نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی کشور در هفتادمین جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که در استان کرمان  و به صورت وبیناری همزمان با سایر استان‌های کشور برگزار شد، گفت: بحث فرهنگ سازی برای ما بسیار مهم است به این دلیل که عزیزان دانش آموز تصمیم گیر و تصمیم سازان در آینده هستند و اعضای سه قوه را تشکیل خواهند داد.

وی افزود: ما بیست میلیون دانش آموز، آموزگار، کادر آموزشی در کشور داریم و می‌توانیم ۶۰ میلیون اصله نهال تولید کنیم.

نوبخت تصریح کرد: در سنوات گذشته منابع طبیعی خیلی شناخته نمی‌شد؛ اما در حال حاضر همه جا شناخته شده است. به عنوان مثال بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و نظامی پای کار آمدند.

وی بیان کرد: از شورای عالی امنیت ملی تشکر می‌کنیم که ۷۰ دستگاه را برای این اهداف هماهنگ کردند.

نوبخت با اشاره به اینکه ما ۲۳ استان بیابانی داریم، گفت: به عنوان حافظین انفال در منابع طبیعی عرصه‌هایی را که برای آرامش مردم به دنبال ایجاد آن هستیم و حتی یک متر زمین که گذشتگان ما سبز کردند را به هیج عنوان واگذار نخواهیم کرد.

رئیس منابع طبیعی کشور گفت: در استان‌های بیابانی تاکنون هزینه  هایی برای سبز شدن و حفاظت از گونه‌ها شده و برای رسیدن به این هدف همانطور که توسعه شهر‌ها و صنعت واجب است و عرصه‌هایی که محدویت ندارند را همکاری می کنیم، اما برای عرصه‌ها در نقاط حساس سازمانی هیچ بدهی نداریم.

وی شعار هفته منابع طبیعی را، "منابع طبیعی با مشارکت مردم برای مردم" دانست و افزود:  مشارکت مردم در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای ایجاد ایران قوی و سرسبز است و ما در قبال نسل آینده خود مسئولیم و باید این عرصه‌ها حفظ شود و برای توسعه کشور هم هر گونه همکاری که لازم است را داریم.

نوبخت همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های منابع طبیعی برای ساخت ایران قوی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار