۲۴۰ هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان بیش از ۲۴۰ هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند که با افراد تحت تکفل، جمعیت میلیونی را شامل می‌شود.

  خلیل‌احمد سلامی  در نشست با هیئت رئیسه و مسئولان انجمن‌های ورزش کارگری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ورزش کارگری یکی از مقوله‌های مهم در جامعه محسوب می‌شود و اهمیت دادن به این بخش می‌تواند در افزایش انسجام و همدلی کارگران در محیط کار نیز موثر باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارگر باید با وجود مشکلات اقتصادی ضرورت ورزش کردن را حس کند تا بتواند با انگیزه بیشتری به کار کردن بپردازد و اگر این انگیزه در او ایجاد نشود، درگیر آسیب‌ها و ناهنجاری‌هایی خواهد شد که باید برای رفع آن بسیار هزینه کند. در سیستان و بلوچستان بیش از ۲۴۰ هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند که با افراد تحت تکفل، جمعیت میلیونی را شامل می‌شود.

رئیس هیأت امنای مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگران سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ بهسازی مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان زاهدان به منظور استفاده از همه ظرفیت این مجموعه در برنامه قرار دارد و همچنین کار ساخت استخر نیز به پایان خواهد رسید تا در دولت سیزدهم، این طرح پس از سال‌ها آماده خدمت رسانی به جامعه زحمت‌کش کار و تولید شود.

رئیس هیئت ورزش کارگری استان نیز در این نشست گفت: این هیئت هم‌اکنون در ۳۲ رشته ورزشی فعالیت می‌کند و در سال جدید افزایش دایره شمول رشته‌های ورزشی و ورزشکاران هدفگذاری شده است.

حسین سعیدیان افزود: اگرچه هیئت ورزش کارگری استان از ردیف بودجه اختصاصی برخوردار نیست، اما با حمایت تعداد معدودی از واحد‌های اقتصادی، سال گذشته رویداد‌های مهمی از جمله اولین المپیاد ورزش کارگری و اعزام تیم‌های فوتسال، والیبال و شنا به رقابت‌های کشوری، انجام شد.

وی تأکید کرد: پیگیری و ترویج ورزش کارگران و خانواده‌های این قشر زحمتکش هزینه نیست، بلکه یک نوع سرمایه‌گذاری در ایجاد نشاط و تحرک بخشی بوده که در نهایت توسعه اقتصادی و افزایش تولید در واحد‌های اقتصادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار