بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع میوه‌های گرمسیری در سیستان و بلوچستان تولید شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته از سطح ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات این استان بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

اردشیر شهرکی  اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع ترین میوه های گرمسیری کشوراست به طوری که در تولید برخی میوه ها در ایران بی رقیب است.

وی ادامه داد: هم اینک در ۱۰۵ هزار هکتار باغات استان سیستان و بلوچستان بیش از ۶۴۵ هزار تن انواع میوه‌ها تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۶۳ درصد باغات میوه این استان را نخلستان‌ با تولید سالانه بیش از ۲۸۰ هزار تن انواع خرما به خود اختصاص داده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و درآمد در منطقه دارد.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان از نظر تولید میوه‌های گرمسیری یکی از استان‌های سرآمد کشور است بطوریکه سالانه کشاورزان در این باغات افزون بر ۲۵۲ هزار تن انواع میوه‌ها را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

شهرکی موز را از مهمترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان معرفی کرد و افزود: این میوه نسبت به سایر محصولات گرمسیری با بیش از هفت هزار هکتار بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: با مشارکت کشاورزان و بنگاه‌های اقتصادی سطح کشور در صدد افزایش سطح موزستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان هستیم تا در آینده نزدیک کشور را از واردات موز بی نیاز کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با برشمردن ظرفیت‌های کشاورزی و شرایط چهار فصل بودن آب و هوای منطقه اظهارکرد: با همت بهره برداران و سرمایه گذاران استان نقش مهمی در ارتقای امنیت غذایی کشور ایفا خواهد کرد.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار