اندیشمند بحرینی:

روز جهانی قدس، امید به پیروزی را در جان امت اسلامی زنده کرد

الراشد پژوهشگر بحرینی گفت: امام خمینی (ره) با نامگذاری روز جهانی قدس، امید به پیروزی و آزادسازی سرزمین فلسطین را در جان میلیون‌ها انسان آزاده زنده کرد.

«راشد الراشد» اندیشمند و پژوهشگر بحرینی گفت: روز جهانی قدس، مقاومت برای بازگرداندن سرزمین، کرامت و عزت را در میان امت‌های اسلامی ترویج و نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه این نامگذاری، مسئله فلسطین را به صدر توجهات امت اسلامی بازگرداند و از فراموش شدن آن جلوگیری کرد افزود: نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، تلاش برای نهادینه کردن این اندیشه بود که فلسطین پاره تن امت اسلامی است و اگر بگوییم که عملیات طوفان الاقصی یکی از ثمرات روز جهانی قدس است مبالغه نکرده ایم.

الراشد تصریح کرد: روز جهانی قدس یک شعار و تبلیغات، مانند شعار‌های هفت دهه گذشته رژیم‌های عربی نیست بلکه طرحی کامل و تمام عیار و نقشه راه آزادسازی خاک فلسطین و مقدسات امت اسلامی و بازگرداندن عزت و کرامت پیشین مسلمانان است.

وی اظهارداشت: امام خمینی (ره) با نامگذاری روز جهانی قدس، سنگ بنای طرح آزادسازی فلسطین را گذاشت و آغازی برخروج از همه اقدامات نمایشی بود که غربی‌ها با نام مذاکره و توافق و با هدف تسلیم شدن امت اسلامی به مسلمانان تحمیل کرده بودند.

این اندیشمند بحرینی گفت: مقاومت فلسطین در میدان، همه امید‌های خارج از چارچوب مبارزه را باطل کرد و به دوران مذاکرات ذلیلانه در هتل‌های پنج ستاره اوسلو و مادرید پایان داد تا فقط مقاومت با زبان مخصوص خود، مسیر آزادسازی و دفاع از عزت و کرامت امت اسلامی را بپیماید.

الراشد بیان کرد: موضوع فلسطین نه یک زخم ناسور در جسم جهان اسلام بلکه یک زخم چند ده ساله در جسم تمدن و ارزش‌های انسانی است به همین خاطر دفاع و حمایت از فلسطین، دفاع از تمدن و همه اصول و ارزش‌های انسانی است.

وی افزود: موضوع فلسطین همه ادعا‌های پوچ غربی‌ها به سرکردگی آمریکا و انگلیس درباره دفاع از حقوق بشر را به زباله دان تاریخ فرستاد.

الراشد اظهار داشت: هرگونه سازش با اشغالگران سرزمین فلسطین به معنای به رسمیت شناختن اشغالگری و جنایت‌های صهیونیست‌ها است و بدیهی و ابتدایی‌ترین اصول و ارزش‌های اخلاقی، انسانی و اسلامی، با این اقدام مخالف و خواستار مبارزه با ظلم در هر مکانی است.

وی تصریح کرد: امروز سران رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام می‌کنند که در یک بن بست وجودی از زمان اشغال فلسطین قرار دارند و همه تلاش‌ها و اقداماتی که تاکنون برای تثبیت حضور غاصبانه خود در سرزمین فلسطین به کار بسته اند در مقابل قدرت روز افزون مقامت درحال فروپاشی است.

این فعال سیاسی بحرینی گفت: عملیات طوفان الاقصی همه مولفه‌های قدرت اشغالگران را فروریخت به طوری که جبران این شکست به خاطر گستردگی آن و ضربه‌ای که به همه عناصر قدرت صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها وارد کرده است، غیر ممکن است.

الراشد افزود: این عملیات نقشه منطقه و جهان و ساختار معادلات نظامی و مناسبات سیاسی را بازطراحی و طرح خاورمیانه بزرگ را به طور کامل نابود کرد.

وی اضافه کرد: حوادث اخیر فلسطین، چهره واقعی غرب و دوگانگی معیار‌های آن‌ها را به ملت‌های جهان نشان داد؛ به طوری که از این پس هیچ شخصی در سراسر جهان با ادعا‌های حقوق بشری آن‌ها فریب نخواهد خورد.

الراشد گفت: اگر تا چندماه پیش مخالفت با غرب فقط به ملت‌های خاورمیانه و برخی دیگر از مناطق جهان محدود بود، امروز ملت‌های غربی نیز به این نفاق پی برده و با تظاهرات‌های میلیونی، خواستار پایان یافتن این ادعا‌های دروغین درباره حقوق بشر توسط آمریکا و دیگر کشور‌های غربی هستند.

وی اظهار داشت: حوادث اخیر غزه و فلسطین نقاب را از چهره بسیاری از کشور‌ها و رژیم‌های عربی و اسلامی فروانداخت؛ رژیم‌هایی که تا دیروز، موضوع فلسطین را مسئله اصلی و محوری امت اسلامی می‌دانستند.

این اندیشمند بحرینی تصریح کرد: این رژیم‌ها از چنین سخنان و شعار‌های زیبایی برای فریب افکار عمومی مسلمانان و ملت‌های خود و اثبات ادعای اینکه درحال عمل به وظیفه خود در قبال فلسطین هستند، استفاده می‌کردند.

الراشد افزود: شکست همه گزینه‌های سازش و اعتقاد همه جریان‌ها و گروه‌های فلسطینی به اینکه تنها گزینه موجود برای آزادسازی سرزمین و بازگرداندن عزت و کرامت امت اسلامی، گزینه مقاومت است، به پیشران طرح اخراج و نابودی اشغالگران و آزادسازی مقدسات تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: فلسطین ، روز قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار