چشم انتظاری ۶۵ زندانی جرایم غیرعمد چهارمحال و بختیاری برای کمک خیران

مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۶۵ زندانی جرایم غیرعمد استان چشم انتظار کمک و گلریزان خیران هستند.

محمد صیادی با بیان اینکه یک درصد از محکومان مالی واجد شرایط چهارمحال و بختیاری زن و بقیه مرد هستند، اظهار داشت: از این تعداد زندانی جرایم غیرعمد ۴۸ زندانی از محکومان مالی، ۱۶ زندانی در بحث مهریه و یک زندانی نیز در موضوع دیه هستند.

وی افزود: مجموع بدهی و محکومیت مالی این محکومان مالی ۳۸۰ میلیارد ریال است که تلاش شده با استفاده از اعسار، جلب رضایت شاکیان مبلغ پرداختی کاهش داده و با پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض خیرین شرایط آزادی این زندانیان جرایم غیرعمد در استان فراهم شود.

صیادی اضافه کرد: با کمک نهاد ریاست جمهوری، ستاد دیه مرکز و خیرین پارسال شرایط آزادی ۲۷۴ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد مالی در استان فراهم شد.

وی یادآور شد: از این تعداد زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده در چهارمحال و بختیاری ۲۰۶ نفر با پرداخت وجه شامل تسهیلات و کمک‌های بلاعوض و ۶۸ نفر نیز با انجام مشاوره و پیگیری‌های قضایی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

صیادی میزان محکومیت مالی زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده پارسال چهارمحال و بختیاری را چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: با انجام فعالیت‌های مددکاری و تشکیل جلسه‌های شورای حل اختلاف هزار و ۶۰ میلیارد ریال از شاکیان رضایت، قبول اعسار به میزان سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی مقامات قضایی،۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات ۱۶۰ میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض در اختیار این مددجویان قرار گرفت.

صیادی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده جشن گلریزان شهرکرد بعد از ماه مبارک رمضان و فارسان در ۲۰ فروردین ساعت ۲۰:۰۰ تا ۲۱:۳۰ دقیقه، لردگان در ۲۱ فروردین و در بروجن ۲۹ فروردین برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن گلریزان شهر‌های سامان و بن نیز در حال انجام شد.

صیادی در خصوص مسئولیت اجتماعی کارخانه‌ها و صنعت‌گران، گفت: به جز معدودی شرکت‌ها و کارخانجات؛ کمک سایر شرکت‌های فعال در چهارمحال و بختیاری برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در حد انتظار نبوده است.

وی تصریح کرد: خیرین و مردم پولی که به عنوان نذر برای آزادی زندانیان پرداخت می‌کنند یک خیر ماندگار است و با این اقدام خداپسندانه ضمن سروسامان گرفتن خانواده‌ها و فرزندان آنها از آسیب‌های اجتماعی مترتب به این خانواده‌ها کاسته می‌شود.

صیادی ادامه داد: هم اکنون سه زندان در لردگان، شهرکرد و بروجن فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار