افزایش ۲ برابری توان عملیاتی پایگا‌ه‌های امداد و نجات در استان یزد/ احداث ۲ پایگاه امداد و نجات کوهستانی در استان + عکس

فرمانده سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: در نظر داریم توان عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات استان یزد را که از نظر نیروی انسانی و چه تجهیزات افزایش دهیم.

سردار محمودی فرمانده سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات شهرستان بافق گفت: استان یزد یکی از استان‌های پهناور با جاده‌های بسیار گسترده است که به دلیل کویری بودن منطقه، دچار حوادث رانندگی زیادی می‌شود. 

او افزود: در نظر داریم توان عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات استان یزد را که از نظر نیروی انسانی و چه تجهیزات افزایش دهیم تا بتوانیم مدت زمان حضورمان را در سوانح به حداقل برسانیم. 

محمودی بیان کرد: قرار است ۲ پایگاه کوهستانی جدید هم به مجموعه استان اضافه شود که یکی از آنها در محدوده شهرستان بافق و یکی هم در اطراف شیرکوه مستقر می‌شود.

او گفت: برای این پایگاه‌ها مکان یابی صورت گرفته است و پس از تعیین اعتبار کار شروع و تا اوایل پاییز راه‌اندازی می‌شود.

فرمانده سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور بیان داشت: هرچند ما از نظر استاندارد‌های جهانی خیلی عقب نیستیم و لب به لب آن که حدود ۱۵ تا ۱۸ دقیقه است، در حال پیشرفت هستیم.

او افزود: در دنیا هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات در جاده‌های اصلی وجود دارد. 

محمودی عنوان کرد: جاده‌های جدید و اتوبان‌های جدید که احداث می‌شود، این معادله تغییر پیدا می‌کند و باید به میزان توسعه، پایگاه‌ها نیز توسعه پیدا کند.

فتاحی رییس سازمان هلال احمر بافق گفت: باتوجه به تردد فراوان در منطقه بهاباد و سبزدشت، ایستگاه امداد و نجات سه چاهون در یکی از بهترین موقعیت‌های مکانی قرار دارد و امیدواریم با اخذ مجوز، در جاده سیریز هم پایگاه دیگری احداث شود.

افزایش ۲ برابری توان عملیاتی پایگا‌های امداد و نجات در استان یزد/ احداث ۲ پایگاه امداد و نجات کوهستانی در استان + عکس

افزایش ۲ برابری توان عملیاتی پایگا‌های امداد و نجات در استان یزد/ احداث ۲ پایگاه امداد و نجات کوهستانی در استان + عکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.