محکومیت ایران و سوریه به ۱۹۱ میلیون دلار در دادگاهی آمریکایی به بهانه یک قتل

یک دادگاه در آمریکا، ایران و سوریه را به بهانه اتهام قتل فعال آمریکایی - اسرائیلی از سوی حماس به پرداخت ۱۹۱ میلیون دلار محکوم کرد.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش داد: دادگاهی در آمریکا، ایران و سوریه را به پرداخت ۱۹۱ میلیون دلار به اتهام قتل یک شهروند آمریکایی مقیم اسرائیل در سال ۲۰۱۸ توسط حماس محکوم کرد.

شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد: دادگاه منطقه‌ای ناحیه کلمبیا اعلام کرد که خانواده آری فولد به دلیل حمایت ایران و سوریه از تروریسم مستحق دریافت غرامت هستند. 

در این گزارش آمده است: ایران و سوریه وکیلی برای دفاع از خود در این پرونده اعزام نکردند که منجر به صدور این حکم بصورت غیابی شد.

«رویس لمبرت» قاضی ارشد در این حکم مدعی شد: «حمله با چاقو که منجر به کشته شدن آقای فولد شد، یک رویداد غم انگیز بود و پول نمی‌تواند به طور کامل آسیبی را که این متهمان وارد کرده اند، جبران کند. ایران و سوریه بار دیگر از حماس حمایت مادی کردند و بدین وسیله به قتل بی رحمانه شوهر، پدر، پسر و برادر این شاکیان کمک کردند.»

فاکس نیوز نوشت: فولد، که در آن زمان ۴۵ سال داشت، در سال ۲۰۱۸ در خارج از یک مرکز خرید در منطقه یهودی کرانه باختری گوش اتزیون بود که خلیل جبارین ۱۷ ساله فلسطینی او را با چاقو به قتل رساند. 

وای نت نیوز اسرائیل گزارش داد که فولد، پدر چهار فرزند، ضارب خود را پس از چاقو زدن، تعقیب کرد و سپس جان خود را از دست داد. یکی از رهگذران به جبارین شلیک کرد و او را مجروح کرده و پلیس اسرائیل او را دستگیر کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، جبارین در سال ۲۰۲۰ به دلیل قتل عمد فولد و تلاش برای کشتن سه نفر دیگر مجرم شناخته شد و همچنین به پرداخت مبلغی معادل ۳۶۵ هزار دلار به خانواده وی محکوم شد.

فاکس‌نیوز در ادامه این گزارش گفت که فالد فعال شناخته‌شده‌ای بود که از اسرائیل حمایت می‌کرد و بسته‌های حاوی کمک‌های اولیه به ارتش اسرائیل تحویل داده بود و بعید است خانواده فالد بتوانند ایران و سوریه را مجبور به پرداخت این غرامت کنند، اما دولت آمریکا معمولا راه‌هایی برای اخذ این غرامت‌ها از طرف‌هایی که متهم می‌شوند در اختیار دارد.

یکی از این روش‌ها، برداشت پول از صندوقی در وزارت دادگستری آمریکا است که «صندق قربانیان حامیان تروریسم دولتی» نام دارد. این صندوق به دنبال توزیع وجوه مسدود شده از کشور‌هایی که اصطلاحاً «حامیان تروریسم دولتی» خوانده می‌شوند در میان طرف‌هایی است که «قربانیان تروریسم دولتی» خوانده می‌شوند.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر تلاش‌های قضایی علیه تهران در دادگاه‌های آمریکا را اقدام‌هایی انحرافی بر مبنای رویکرد‌های سیاسی و مغرضانه توصیف کرده است.

 «ریچارد هایدمن» یک وکیل که نمایندگی خانواده و املاک فولد را بر عهده دارد، مدعی شد: «این پرونده می‌تواند مقدمه‌ای برای قربانیان قتل عام حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ باشد.»

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۰:۴۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
ایران خیلی خیلی زیاد از آمریکا طلب دارد. باید هر روز یک محکومیت در دادگاه های داخلی صورت گیرد و به طبع آن مصادره کشتی های آمریکا و هر کشور گستاخ دیگر اقدام شود. ایران دو گردنه مهم را اکنون در اختیار دارد و یک گردنه دیگر را هم از سمت سوریه در اختیار خواهد گرفت تا اسرائیل در محاصر کامل قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
خوب پس ما هم باید بابت شهادت مستشاران ایرانی در سوریه از آمریکا غرامت بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا و اسرائیل باید تاوان کار خود را بدهند
۱۰:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
اسرائیل جنایتکار را و هم مزدورانشان را از شهادت 13 پاسدار ایرانی پشیمان می‌کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۵۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
کافیه دیگه آخه انقدر بی شرف و نفهم؟ این همه نیروی اسلامی شهید کردید. بس نبود. به درک واصل بشن نیروهای کثیف آمریکایی و اسرائیلی
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۰۱:۴۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
رژیم های آدم کش در روز روشن از جیب ملت ایران دزدی میکنند ، غرامت هفتاد و چند سال جنایت صهیونیست ها رو کی پرداخت میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۹۷۵ نفر رسید
وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای آمار جدیدی از شهدای تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه ارایه کرد.


به گزارش ، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۵ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۵۹ فلسطینی به شهادت رسیده و ۸۳ نفر هم زخمی شدند.

شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۲ هزار و ۹۷۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۵ هزار و ۵۷۷ نفر افزایش یافته است. بیش از ۷۰ درصد قربانیان حملات ارتش رژیم صهیونیستی زنان و کودکان هستند.

نزدیک به ۸۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و نیروهای امدادی به دلیل کمبود امکانات و ادامه حملات رژیم صهیونیستی، قادر به دسترسی به آنها نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
میبینی فقط اینا بلدن چجوری حق‌شون رو بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
و این در حالی است که یک دادگاه در آمریکا جنایتکار، شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکایی ها جنایتکار در افغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، اوکراین، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده اردوغان و نتانیاهو
حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید
1 - آمریکا
2 - غرب
3 - عربستان سعودی
4 - امارات
5 - ترکیه
6 - اسرائیل
7 - ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا
8 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا کشوری است که از سال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از تروریسم د رسراسر منطقه خاورمیانه و جهان در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مردم ایران خواستار غرامت 900 میلیارد دلاری از آمریکا شد
در تاریخ 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پوستر/حمله ناو آمریکا به هواپیمای ایران
به گزارش شهدای ایران؛ عباس گودرزی در وبلاگ تلخندک با انتشار پوستری در سالروز حمله ناو نظامی آمریکا به هواپیمای مسافری ایران این‌طور نوشت:
در 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏‌ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏‌های سرزمینی ایران و در آب‏‌های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏‌گناه، زن و کودک بودند.
Iran (Islamic Republic of)
از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون جامعه بین‌ الملل ناتوان و عاجز به مسوولیت خود در قبال غزه عمل نمی کند چرا؟
۲۳:۵۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون جامعه بین‌ الملل ناتوان و عاجز به مسوولیت خود در قبال غزه عمل نمی کند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا باید پاسخگوی اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی باشد
۲۳:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا باید پاسخگوی اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی باشد
آخرین اخبار