درجه‌بندی و ارزیابی فنی کارگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان

طرح درجه‌بندی و ارزیابی فنی کارگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان برای صدور گواهی کیفیت کارگاهی اجرا شد.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت : طرح با همکاری این اداره کل و دانشگاه سمنان انجام شد تا با دستیابی به نقاط قوت و ضعف هر کارگاه بتوان برای رفع معایب و نواقص و ارتقاء سطح کارایی و کیفیت کارگاه‌ها اقدام کرد.

 سمانه سلطانی پور با اشاره به اینکه در استان سمنان ۳۰ کارگاه فعال در حوزه صنایع‌دستی ارزیابی و درجه‌بندی شدند، افزود: در فاز اول این طرح، ۶ کارگاه از شهرستان سمنان، ۱۲ کارگاه از شهرستان شاهرود، ۵ کارگاه از شهرستان دامغان، چهار کارگاه از شهرستان گرمسار، دو کارگاه از شهرستان مهدی‌شهر و یک کارگاه از شهر سرخه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی گفت: ارزیابی سه کارگاه صنایع‌دستی چوبی، دو کارگاه صنایع‌دستی سنگی، سه کارگاه صنایع‌دستی چرمی، یک کارگاه صنایع‌دستی رودوزی‌های سنتی، ۲۱ کارگاه صنایع‌دستی سفال و سرامیک در این طرح پژوهشی انجام شد.

سلطانی‌پور خاطرنشان کرد: درجه‌بندی و ارزیابی فنی کارگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان بر اساس ۱۴ شاخص ازجمله مدارک، منابع انسانی، نور، صوت، طراحی محصول، تجهیزات، خطرات، ایمنی، میزان فروش، سرمایه در گردش، بسته‌بندی، قیمت‌گذاری، فرآیند تولید، کیفیت مواد اولیه و محصول انجام‌شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: میانگین امتیاز کل کسب‌شده از بازرسی همه کارگاه‌ها ۷۰.۰۴ درصد است و درمجموع وضعیت کارگاه‌های موردبررسی از شرایط نسبی خوبی برخوردارند.

او گفت: فاز بعدی اجرای این طرح، پس از تخصیص اعتبار، در سایر کارگاه‌های صنایع‌دستی استان اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار