لاپید: باقی ماندن نتانیاهو در قدرت شرمی بر تاریخ است

رهبر مخالفان نتانیاهو از باقی ماندن وی بر سکان نخست وزیری رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که طولانی‌ترین سابقه رهبری این رژیم در عمر ۷۵ ساله اسرائیل را دارد، پیش از حمله هفتم اکتبر نیز به دلیل مواضع افراطی حزب متبوعش لیکود مورد انتقاد گسترده در سرزمین‌های اشغالی بود. با این حال، جنگ ۶ ماهه اخیر در غزه اکنون خشم عمومی را بیش از پیش علیه نتانیاهو برافروخته است. 

به گزارش الجزیره، یائیر لاپید، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رهبر مخالفان نتانیاهو امروز (چهارشنبه) از مواضع دولت در عدم توافق با حماس برای تبادل اسرا به شدت انتقاد کرد. 

لاپید در این باره گفت: من با تظاهرات ده‌ها هزار نفری مخالفان در اعتراض به عدم آزادی اسرا در بند حماس در جلوی ساختمان کنست ابراز همبستگی می‌کنم. متاسفانه دولت نتانیاهو در انجام وظایف خود در این زمینه شکست خورده است. 

وی افزود: این تظاهرکنندگانی که به خیابان‌های آمده‌اند خانواده اسرا هستند که شما آن‌ها را رها کرده و به آن‌ها بی توجه هستید. اسرای ما اکنون در تونل‌های حماس هستند. 

لاپید با حمله به نتانیاهو، تصریح کرد: هیچ کشوری در دنیا نیست که رهبر آن پس از حمله‌ای همانند هفتم اکتبر همچنان در قدرت باقی بماند. این اتفاق شرمی در تاریخ است که برای نسل‌ها باقی خواهد ماند. حال اکنون که همچنان بر قدرت هستید دستکم مراقب اسرا و خانواده آن‌ها باشید. 

تمامی نظرسنجی‌ها در سرزمین‌های اشغالی حاکی از سقوط مقبولیت نتانیاهو پس از حملات هفتم اکتبر است. با این حال، نتانیاهو به خوبی می‌داند تا زمانی که جنگ ادامه دارد وی در قدرت باقی خواهد ماند، از این رو تعجبی ندارد که وی همچنان بر تبل جنگ کوبیده و مخالف سرسخت توافق برای استقرار آتش بس در غزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
سگ های زرد برادران شغال هستند
آخرین اخبار