پیش نویس قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تحریم تسلیحاتی اسرائیل

شورای حقوق بشر سازمان ملل به دنبال تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش علیه فلسطینیان است.

آخرین آمار وزارت بهداشت غزه نشان می‌دهد جنگ خونین صهیونیست‌ها در این باریکه تاکنون ۳۲ هزار و ۹۷۵ کشته و ۷۵ هزار و ۵۷۷ زخمی برجای گذاشته است. این آمار در حالی منتشر شده است که دستکم ۸ هزار فلسطینی اکنون زیرآوار‌ها مانده‌اند و امیدی به سالم خارج شدن آن‌ها از این وضعیت وجود ندارد. 

به گزارش الجزیره، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز (چهارشنبه) از محتمل بودن خطر نسل کشی در غزه سخن گفت.

بر این اساس، این شورا در نظر دارد طی پیش نویسی که روز جمعه مطرح خواهد شد به دلیل آنچه اسرائیل در غزه مرتکب شده است تحریم‌هایی را برای ارسال تسلیحات به این رژیم در نظر بگیرد. در صورت تصویب این قطعنامه، این نخستین بار طی ۶ ماه اخیر است که شورای حقوق بشر نسبت به جنگ غزه مواضعی اتخاذ می‌کند. 

در این پیش نویس آمده است: ما استفاده از تسلیحات انفجاری با قدرت تخریب زیاد از سوی ارتش اسرائیل در مناطق پرجمعیت غزه را محکوم کرده و از تل آویو می‌خواهیم به تعهد قانونی خود برای جلوگیری از وقوع نسل کشی در این باریکه پایبند باشد. 

این پیش نویس ۸ صفحه‌ای می‌افزاید: ما از اسرائیل می‌خواهیم به اشغال سرزمین فلسطینیان پایان بخشیده و به فوریت محدودیت‌های اعمال شده غیرقانونی علیه نوار غزه را بردارد. ما از کشور‌های جهان می‌خواهیم دیگر اقدام به فروش تسلیحات، مهمات و ادوات نظامی به تل آویو نکنند، زیرا خطر وقوع نسل کشی در غزه محتمل است. 

پیش نویس مطرح شده همچنین استفاده از قحطی و گرسنگی گسترده به عنوان یک سلاح جنگی از سوی اسرائیل را محکوم کرده و خواستار یک آتش بس فوری در غزه شده است. همچنین اقدامات اسرائیل که ممکن است پاکسازی قومی فلسطینیان تلقی شود به شدت محکوم شده است. 

این پیش نویس توسط پاکستان به نمایندگی ۵۵ عضو از ۵۶ عضو سازمان همکاری‌های اسلامی تنظیم شده است. کشور آلبانی که میزبان سازمان منافقین بوده تنها کشور اسلامی عضو این نهاد است که با پیش نویس پاکستان موافق نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رژیم صهیونیستی جنایتکار از سال 1945 تاکنون به هیچ کدام از اصول انسانی و قراردادهای بین‌المللی پایبند نیست
۲۱:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
رژیم صهیونیستی جنایتکار از سال 1945 تاکنون به هیچ کدام از اصول انسانی و قراردادهای بین‌المللی پایبند نیست
آخرین اخبار