رفع موانع اجرای طرح بزرگ پترو پالایشگاه گچساران

موانع طرح بزرگ پترو پالایشگاه گچساران رفع شده و در حال مراحل پایانی صدور مجوز‌ها برای کلنگ زنی است.

استاندار گفت: ابر طرح پترو پالایشگاه گچساران که عملیات اجرایی آن قرار بود تیرماه پارسال شروع شود به دلیل برخی موانع و نبود مجوزهای لازم تاکنون به تاخیر افتاد و هم اینک موانع این طرح برطرف شده و در حال مراحل پایانی صدور مجوزها برای کلنگ زنی است.
 
علی احمدزاده افزود: طرح های بزرگ و تحول‌زاییی در سطح استان احداث می شود که یکی از این طرح ها پترو پالایشگاه گچساران است.
 
وی ادامه داد: عملیات ساخت پتروپالایشگاه گچساران در زمان اجرا برای بیش از پنج هزار نفر اشتغال ایجاد می کند و با تکمیل آن برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می شود و در شکوفایی اقتصاد استان و گچساران تاثیر مهمی برجا می گذارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اجرای این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در قالب سه مرحله و برآورد بیش از ۶ میلیارد دلار هزینه در حال انجام است اضافه کرد: این ابر پروژه اقتصادی در زمینی به مساحت ۲۱۵ هکتار در منطقه لیشتر روستای آب انجیر ساخته می شود که با راه اندازی آن ۲۲ محصول از جمله گازوئیل، بنزین و بنزن تولید خواهد کرد.

وی گفت: ظرفیت پتروپالایشگاه گچساران ۱۴۰ هزار بشکه در سال بوده و مدت اجرا از سوی سرمایه گذار سه تا پنج سال اعلام شده است.
 
احمدزاده تاکید کرد: برای اینکه پتروپالایشگاه گچساران به نتیجه برسد باید گروهی هماهنگ و منسجم هم در سطح استان و هم در سطح وزارت کشور تشکیل دهیم تا این پروژه ملی سریعتر به سرانجام برسد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.