جلوگیری از خروج ۲۶ هزار میلیارد تومان از منابع تامین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در سال گذشته توانستیم ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به نظام بانکی را تسویه کنیم.

 میرهاشم موسوی در نخستین نشست شورای معاونین این سازمان در سال ۱۴۰۳ که با حضور معاونین، مدیران ستادی و حضور ویدئوکنفرانسی مدیران‌کل و مدیران درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها برگزار شد، با تأکید بر این‌که این سازمان طی دو سال و نیم گذشته در دوره جدید مدیریتی، توفیقات و دستاورد‌های ارزشمندی داشته است، از استمرار حرکت تحولی این سازمان و توسعه خدمات به‌عنوان مهم‌ترین اولویت این سازمان در سال جدید خبر داد.

موسوی در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین علی (ع) و همچنین آرزوی قبولی طاعات و عبادات مدیران و کارکنان سازمان در لیالی پرفیض قدر و نیز عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از فرماندهان رشید سپاه انقلاب اسلامی در جریان حمله وحشیانه رژیم سفاک صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در شهر دمشق، نسبت به استمرار راه شهدای گرانقدر ایران اسلامی ابراز اطمینان کرد و با اشاره به آیه دوم سوره مبارکه مُلک که از "ابتلا" به عنوان هدف خلقت مرگ و زندگی نام می‌برد، گفت: معنای بلا و ابتلاء همواره منفی نیست، بلکه معنای حسن و خیر هم دارد. اگر کسی مقامی دارد و فرصت خدمتی برای او فراهم است، این هم ابتلاء و آزمون است. به این ترتیب طبق فرمایش قرآن هدف از حیات، ابتلای انسان است تا مشخص شود از پس موقعیت و شرایطی که در آن قرار می‌گیرد بر می‌آید یا نه. چنانکه امیرالمومنین علی علیه‌السلام می‌فرماید «الدنیا فان‌ها دار بالبلاء محفوفه...».

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: یکی از چیز‌هایی که در این روز‌ها و شب‌های پرفیض می‌توانیم از خداوند متعال بخواهیم، طلب موفقیت در این بلا و ابتلائات الهی است. در همین ابتدای سال باید فرض را بر این بگذاریم که این موقعیت و فرصت مدیریتی که در اختیار ما قرار گرفته است، یک آزمون الهی است. باید به اندازه‌ای که می‌دانیم و در توان داریم اقدام و عمل داشته باشیم و آنچه تکلیف ما است انجام دهیم.

موسوی با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، انتخاب شعار‌های اقتصادی طی سال‌های گذشته خصوصاً تأکید بر اهمیت تولید را ناشی از اهمیت این موضوع در کشور دانست و تأکید کرد: راه‌حل مشکلات کشور اعم از تورم، رکود، بیکاری و... رونق و به‌عبارتی جهش تولید است. ما نیز در سازمان تأمین‌اجتماعی باید از همه ابزار‌ها برای تحقق این جهش بزرگ استفاده کنیم. خصوصاً باید از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و نظام پولی و مالی و پتانسیل بسیار بزرگ جمعیت بیش از ۴۷ میلیونی مردم ایران بهره ببریم و از این طریق زمینه را برای جهش تولید فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان سازمانی که هم با بیش از نیمی از مردم ارتباط دارد و هم برخی ابزار‌های اقتصاد و تولید را در دست دارد، باید به نوبه خود در جهت تحقق شعار سال تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در تبیین اقدامات مثبت این سازمان در جهت بهبود اوضاع اقتصادی کشور، اظهار کرد: در سال گذشته توانستیم با تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به نظام بانکی و ممانعت از خروج ۲۶ هزار میلیارد تومان از منابع سازمان بابت سود تسهیلات بانکی و پرداخت میانگین ماهانه ۳۸ هزار میلیارد تومان در نیمه دوم ۱۴۰۱ و میانگین ماهانه ۴۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به مستمری‌بگیران، در کنترل نقدینگی نقش مهمی ایفا کنیم که خود یکی از عوامل مهم مهار تورم در کشور است. با وجود شرایط کلی کشور و اقتضائات موجود خصوصاً در زمینه اقتصادی، با تلاش مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی و همت بلند کارفرمایان و بیمه‌شدگان و مردم ایران، سازمان تأمین‌اجتماعی توانست در بهبود شرایط اقتصادی و نظام تولید کشور نقش‌آفرینی کند.

موسوی با تأکید بر اینکه امسال هم اولویت‌های راهبردی سازمان تأمین‌اجتماعی همان ۸ راهبرد کلانی است که در آغاز دوره جدید مدیریتی در این سازمان اعلام شد، افزود: یکی از اولویت‌های ما که از ابتدا نیز جزء راهبرد‌های اصلی تعیین شد، «توسعه خدمات» در بخش‌های بیمه و درمان است. پوشش فراگیر بیمه‌ای امسال جدی‌تر از سال‌های گذشته باید دنبال شود و خدمات بیشتر و بهتری به مردم ایران خصوصاً بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه شود.

وی افزود: لازمه توسعه خدمات و ارتقای کارآمدی، هوشمندسازی سازمان تأمین‌اجتماعی است که باید بسیار جدی‌تر از گذشته پیگیری و دنبال شود.

موسوی با تأکید بر این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان دارد، گفت: دستاورد‌های ما در سال ۱۴۰۲ در سازمان تأمین‌اجتماعی، به‌رغم این‌که بسیار ارزشمند بوده، اما با آنچه که باید انجام شود و آنچه نیاز مردم است، فاصله دارد. در بخش درمان نسخه الکترونیک را به همت همکاران به سرانجام رساندیم که اگرچه کار بزرگی بود و انصافاً جای تقدیر و تشکر دارد، اما تا دستیابی به وضعیت مطلوب فاصله داریم. برای سال جدید قطعاً باید اجرای پرونده الکترونیک سلامت را مدنظر داشته باشیم و آن را به سرانجام برسانیم. در حوزه بیمه‌ای هم باید به سمت خوداظهاری برویم که در صورت تحقق آن، انقلابی در نظام بیمه‌ای کشور به پا خواهد شد و این مسیری است که ما در سازمان تأمین‌اجتماعی باید در پیش بگیریم.

موسوی گفت: نظام کارامد و هدفمند تخصیص بودجه در درمان مستقیم باید در سال ۱۴۰۳ محقق شود. بودجه باید به نحو منظم و بر اساس عملکرد تخصیص پیدا کند. علاوه بر این، پیاده‌سازی کامل نظام ارجاع داخلی سازمان تأمین‌اجتماعی هم برای سال جاری باید در دستور کار قرار گیرد.

 مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تقدیر از اقدامات شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین، بر اهمیت برداشتن گام‌های بلندتر در مسیر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات تأکید کرد و گفت: حوزه فناوری باید حوزه پیشران باشد و لذا حوزه فناوری را باید طوری مورد توجه قرار دهیم و هدایت کنیم که بقیه حوزه‌ها پشت سر آن حرکت کنند و این مسیری است که باید در سال ۱۴۰۳ طی کنیم.

وی با یادآوری اهمیت مولدسازی املاک و دارایی‌ها، تدوین سند جامع پایدارسازی منابع سازمان را یکی دیگر از برنامه‌های سال جدید عنوان کرد و گفت: همه صندوق‌های بازنشستگی مسیری از تولد تا میان‌سالی و کهن‌سالی را طی می‌کنند و سازمان ما هم از این قاعده مستثنی نیست. ضروری است برای اجرای تعهدات آتی، دارایی‌های خود را افزایش داده و بهره‌وری آن را هم مورد توجه قرار دهیم. این کار نیاز به برنامه دارد و با یک برنامه‌ریزی درست، می‌توان صندوق را هم امروز و هم فردا بدون بحران مدیریت کرد.

موسوی بر صیانت از منابع و مقابله جدی و مؤثر با همه مظاهر و گلوگاه‌های فساد و کژکاردی‌های احتمالی تأکید کرد و با اشاره به این‌که نظم و نسق بخشیدن به تدوین و تخصیص بودجه؛ یکی دیگر از اولویت‌های سال جدید سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: همه مطالبات ما از واحد‌های سازمانی، در قالب برنامه و بودجه سالانه است. باید نظم بودجه را در قالب ماه‌های سال احصا کنیم و این رویکرد است که به مدیریت در ستاد مرکزی و استان‌ها کمک کرده و روبط میان اجرای سازمان را تنظیم می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین اهمیت تبیین دستاورد‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: ذات سازمان تأمین‌اجتماعی تبیین است و اقدامی در این سازمان وجود ندارد که ظرفیت تبیینی نداشته باشد. اما گاهی خود ما در این مسیر کم‌کاری و کم‌توجهی می‌کنیم و آنطور که شایسته است دستاور‌های این مجموعه را برای آحاد ملت بازگو نمی‌کنیم. در حالی که این وظیفه ما در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در سال جدید باید همت خود را در این زمینه دوچندان کنیم.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی در پایان با اشاره به حرکت رو به جلوی سازمان طی دو سال و نیم گذشته، آینده این مجموعه را روشن توصیف کرد و افزود: از همین ابتدای سال باید کار را جدی بگیریم و محکم حرکت کنیم تا ان‌شاءالله مسیری که در پیش گرفتیم هر روز بهبود پیدا کند و با همت مدیران و کارکنان و برنامه‌ریزی و توکل بر خدا کار‌ها به نحو احسن پیش رود. در میان اهل معرفت، عملی بالاتر از خدمت به خلق وجود ندارد و سر هر رشته را که بگیریم در نهایت می‌بینیم این خدمت به مردم است که سعادت و کامیابی را به دنبال دارد. ان‌شاءالله با همت و تلاشی که همکاران ما در مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی دارند و ذیل عنایت حق تعالی و توجهات حضرات معصومین، در سال جدید بتوانیم به بهترین نحو در خدمت ملت شریف ایران اسلامی باشیم.

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه، تعدادی از مدیران ستادی و همچنین برخی مدیران استانی، گزارشی اجمالی از عملکرد حوزه مدیریتی خود در سال ۱۴۰۲ ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بی توجه میرهاشم موسوی به مشکل بنده در شعبه تأمین اجتماعی سبزدشت بهارستان برای سازمان تأمین اجتماعی گران تمام می شود.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۰۹:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
فیش مستمری بهمن ماه 1402
کمک هزينه مسکن 2,000,000 ریال
حق سنوات 422,951 ریال

فیش مستمری اسفند ماه 1402
کمک هزينه مسکن 1,650,000ریال
حق سنوات 355,816 ریال
سازمان تامین اجتماعی در اسفند ماه سال 1402 از فیش حقوق بنده به صورت غیر قانونی کم کرده است چرا؟
که مبلغ 16/632/789 ریال در فیش حقوق اسنفد ماه سال 1402 و هم در فیش حقوق فروردین ماه سال 1403 از حقوق بنده کم کردن چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
آغاز واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / اعلام زمان پرداخت افزایش حقوق سال ۱۴۰۳تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰ایسنا: واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی طبق روال معمول بر اساس حروف الفبا از ساعتی پیش آغاز شد .آغاز واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / اعلام زمان پرداخت افزایش حقوق سال ۱۴۰۳سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی پیش از این اعلام کرده بود که مستمری بازنشستگان در فرودین ماه مطابق سال گذشته پرداخت می شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال میشود و مابه التفاوت حقوق فروردین مستمری بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می شود
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۲:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
سازمان تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان با چه حق در اسفند ماه سال 1402 حقوق و مزایای بنده را که بدون حکم و رأی دیوان عدالت اداری در حکم سال 1401 و 1402 کم کرده است و متأسفانه حقوق و مزایای بنده را علنی و آشکار دزدی می کند.
از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست رسیدگی دارم.
از میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درخواست رسیدگی دارم.
کد ملی: 1531439901

از فیش حقوق بنده در اسفنده ماه سال 1402مبلغ مستمری 1/948/649ریال کسر کردن چرا؟ کمک هزینه مسکن مبلغ 350/000 ریال کسرکردن چرا؟ حق سنوات مبلغ 67/135 ریال کسر کردن چرا؟ سازمان تامین اجتماعی شعبه بهارستان جاده تهران ساوه شب عید برای بنده مشکل ایجاد کرده است که مبلغ 16/632/789 ریال در فیش حقوق اسنفد ماه سال 1402 و هم در فیش حقوق فروردین ماه سال 1403 از حقوق بنده کم کردن چرا؟
کد ملی: 1531439901

حکم سالیانه بنده سال 1401 و هم 1402در اسفند ماه سال 1402 به صورت غیر قانونی تغییری کردن چرا؟ سازمان تامین اجتماعی در اسفند ماه سال 1402 به صورت غیر قانونی حقوق و مزایا بنده را در حکم سال 1401 و هم حکم سال 1402 کم کرده است چرا؟
کد ملی: 1531439901
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
تجمع بازنشستگان: مستمری ها باید مطابق قانون زیاد شود (+عکس)
تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
کارگران بازنشسته در چند شهر تجمع کردند.



به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (نوزدهم فروردین)، شماری از بازنشستگان کارگری در چند شهر از جمله اراک، کرمانشاه، دزفول و شوش و هفت‌تپه، در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و با درخواست افزایش قانونی مستمری‌ها تجمع کردند.



این بازنشستگان می‌گویند: مطالبه‌ی کلیدیِ ما، افزایش مستمری‌ها براساس الزامات ماده 96 قانون تامین اجتماعی‌ست؛ بایستی حقوق بازنشستگان به اندازه‌ی هزینه‌های زندگی افزایش یابد.



تجمع بازنشستگان: مستمری ها باید مطابق قانون زیاد شود (+عکس)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف در اعتراض به مبلغ مستمری ها
بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف در اعتراض به مبلغ مستمری ها تجمع کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
تذکر ۲ نماینده: متناسب سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود
تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
دو نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکرات جداگانه‌ای بر لزوم اجرایی شدن قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاکید کردند.



تذکر ۲ نماینده: متناسب سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود

به گزارش ایسنا، محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: در روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم قرار داریم از دولت انتظار می‌رود که متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه منابع لازم را اختصاص داده و تعیین کند.



وی اضافه کرد: موضوع دیگر لزوم تعیین تکلیف ساماندهی کارکنان دولت است که لازم است سازمان امور استخدامی وضعیت قرارداد کارکنان دولت را مشخص کرده و شرکت‌های واسطه‌ای نیز حذف شوند.



مهدی عیسی‌زاده نماینده میاندوآب نیز در تذکری خواستار اجرایی شدن قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان و تعیین تکلیف طرح ساماندهی کارکنان دولت شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
و این در حالی است که متناسب سازی حقوق بازنشستگان با پول خود بازنشستگان اجرایی شود و نه بودجه دولت، مجلس و سازمان تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
برخی بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۰ الی ۳۵ سابقه پرداخت حق بیمه مبلغ ۲۰ میلیون و مدیران با ۲۰ الی ۲۵ سابقه کار مبلغ ۷۰ میلیون مدیران شرم آور و تاسف بار است.
حقوق ۷۰ میلیونی برای مدیران نجومی به حساب نمی آید؟
سوال اینجاست که پس بودجه حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان چگونه تامین خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
سلام ،یعنی در پایان سال ۱۴۰۲ واقعا اینقدر سخت بوده برای مدیران ومسولین که نتوانند حقوق بازنشستگان را تعین کنند ،که در فروردین پرداخت شود ،خیلی کار سختی بوده؟ وقتی مسولین نتوانند چنین تصمیمی را بگیرند ،استعفا دهند تا جایشان را به حقوق دانها وکار بلد ها بدهند ،

چراوعده وزیر محترم کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان مشمول سازمان تامین اجتماعی ازفروردین ماه ۱۴۰۳ اجرائی نگردید؟!!! به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از ایلنا، صولت مرتضوی در مورد زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: طبق آنچه قانون تصویب کرده است باید در فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
هر روز قیمتها بالاتر میره کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و متأسفانه افزایش حقوق فقط 20 درصد اعلام کردن و 5 درصد آن هم سازمان تامین اجتماعی علنی و آشکار دزدی می کند.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۷:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
جناب آقای میرهاشم موسوی
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی
بنده از آذر ماه سال 1401 تاکنون علیه تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان اعتراض می کنم و متأسفانه کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و از سال 1401 تاکنون هم نبوده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
بازنشستگان تامین اجتماعی در انتظار افزایش قانونی مستمری ۱۴۰۳
تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
ایلنا: حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران):

بازنشستگان تامین اجتماعی در انتظار افزایش قانونی مستمری ۱۴۰۳


مطالبه جدیِ مستمری بگیران تامین اجتماعی، افزایش مستمری‌ها در سال ۱۴۰۳ براساس الزامات ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است.ماده ۹۶ به صراحت می‌گوید افزایش مستمری باید به میزان افزایش هزینه‌های زندگی باشد؛ بنابراین برای افزایش مستمری بازنشستگان حداقل بگیر و سایر سطوح، الزامی به تبعیت از مصوبه مزدی شورایعالی کار نیست.


افزایش ۲۲ درصدی برای مستمری بگیران سایر سطوح اصلاً کافی نیست و موجب می‌شود که خیل گسترده‌ای از بازنشستگان سازمان به شرایط حداقل بگیری و خط فقر مطلق دچار شوند؛ در ماده ۱۱۱قانون تامین اجتماعی نیز تاکید شده که افزایش حداقل مستمری بازنشستگان نباید از افزایش حداقل دستمزدِ مصوب شورایعالی کار کمتر باشد اما سقفی برای این افزایش در نظر گرفته نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
فیش حقوقی فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی بارگذاری شد؛حقوق فروردین افزایش نیافته است چرا؟ افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در بهمن ماه سال 1402مشخص و روشن شده است سوال اینجاست که پس چرا از فروردین ماه سال 1403 اعمال نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۴:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
حکم سالیانه بنده سال 1401 و هم 1402در اسفند ماه سال 1402 به صورت غیر قانونی تغییری کردن چرا؟
سازمان تامین اجتماعی در اسفند ماه سال 1402 به صورت غیر قانونی حقوق و مزایا بنده را در حکم سال 1401 و هم حکم سال 1402 کم کرده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
فیش حقوقی فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی بارگذاری شد؛حقوق فروردین افزایش نیافته است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۴:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
حکم سالیانه بنده سال 1401 و هم 1402در اسفند ماه سال 1402 به صورت تغییری کردن چرا؟
سازمان تامین اجتماعی در اسفند ماه سال 1402 به صورت غیر قانونی حقوق و مزایا بنده را در حکم سال 1401 و هم حکم سال 1402 کم کرده است چرا؟
آخرین اخبار