پزشکان بدون مرز:

کشتار امدادگران در راستای سیاست تنبیه جمعی اسرائیل است

سازمان پزشکان بدون مرز از کشتار امدادگران به دست رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد.

رژیم صهیونیستی با هدف تحت فشار قرار بیشتر مردم غزه محاصره این باریکه را تنگ‌تر کرده و مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان می‌شود. این موضوع گرچه با سکوت آمریکا و کشور‌های غربی و آنچه جامعه بین المللی خوانده می‌شود همراه شده است، اما همچنان سازمان‌های مردم نهاد که ماهیت مستقل تری دارند در حال افشاگری در این زمینه هستند. 

به گزارش الجزیره، الکس فورت یکی از هماهنگ کنندگان سازمان پزشکان بدون مرز امروز (سه شنبه) هدف قرار گرفتن امدادگران در غزه را بخشی از سیاست تنبیه جمعی اسراییل در این باریکه دانست. 

وی خاطر نشان کرد: حمله به امدادگران در غزه مثال دیگری است از چگونگی نقض قوانین بین المللی در این جنگ، درحالی که سازوکار‌های متعددی برای جلوگیری از این موضوع وجود دارد. 

فورت با اشاره به کشتار گسترده غیرنظامیان در غزه که تاکنون نزدیک به ۳۳ هزار کشته برجای گذاشته است، تاکید کرد: اکنون آشکارا این مسئله امکان پذیر نیست که بتوانید با امنیت در سرتاسر غزه اقدام به امدادرسانی کنید. اکنون امدادگران و کادر درمانی به طور مستقیم هدف نظامیان صهیونیست قرار می‌گیرند که این امر غیرقابل پذیرش است. 

وی افزود: این نخستین باری نیست که از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر شاهد چنین تراژدی هستیم. پیش از این حملات این چنینی علیه پزشکان بدون مرز بار‌ها رخ داده بود که طی آن ما ۵ تن از کارکنان خود را از دست دادیم. 

این مقام سازمان پزشکان بدون مرز در پایان تصریح کرد: این اقدامات باید متوقف شود و درباره تک تک آنها باید تحقیقات مستقل صورت گیرد. درباره موارد مربوط به سازمان ما، از مقامات اسراییلی خواستار تحقیقات جدی شدیم، اما پاسخی از آنها دریافت نکردیم. امدادگران جان خود را هر روزه برای کمک رسانی به فلسطینیان در غزه به مخاطره می‌اندازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار