امتحانات شبه نهایی در چهار ماده درسی پایه‌های دهم و یازدهم

امتحانات شبه نهایی در چهار ماده درسی پایه‌های دهم و یازدهم برگزار خواهد شد.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه و دوم نظری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه امتحانات نهایی علاوه بر پایه دوازدهم در پایه‌های دهم و یازدهم برگزار می‌شود گفت: تا کنون هیچ‌گونه نمونه مشابهی برای برگزاری امتحانات نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نداشته‌ایم و دانش‌آموزان عموم سال‌های تحصیل با استاندارد‌های معلمان خودارزیابی شده‌اند امتحانات شبه نهایی برنامه‌ریزی شدند تا دانش‌آموزان با فرایند برگزاری امتحانات نهایی آشنا شوند.


غلامرضا قادریان افزود: از همین رو در پایه‌های دهم و یازدهم تاریخ‌های ۲۷ و ۱۹ فروردین و ۱ و ۴ اردیبهشت‌ماه امتحانات شبه نهایی برای ۴ ماده درسی برگزار شود.


او با اشاره به اینکه درس فارسی در پایه‌های دهم و یازدهم در کلیه رشته‌های نظری امتحان شبه نهایی خواهند داشت؛ گفت: در رشته ریاضی و فیزیک پایه دهم، دروس شیمی ۱، عربی ۱، ریاضی ۱، فارسی ۱، در رشته علوم‌تجربی پایه دهم فیزیک ۱، عربی ۱، زیست‌شناسی ۱، فارسی ۱ در برنامه امتحانات نهایی قرار دارند.


قادریان افزود: در پایه دهم و در رشته ادبیات و علوم‌انسانی ریاضی و آمار ۱، زبان انگلیسی ۱، جامعه‌شناسی ۱، فارسی ۱ و در رشته علوم و معارف اسلامی همین پایه دروس ریاضی و آمار ۱، زبان انگلیسی ۱، عربی تخصصی رشته ۱، فارسی ۱ نیز برنامه امتحانات شبه نهایی قرار دارند.


او گفت: دروس فیزیک ۲، عربی ۲، حسابان ۱، فارسی ۲ در رشته ریاضی و فیزیک، دروس زیست‌شناسی ۲، عربی ۲، ریاضی ۲ و فارسی در رشته علوم‌تجربی، دروس تاریخ ۲، زبان انگلیسی ۲، علوم و فنون ادبی ۲ و فارسی ۲ در رشته ادبیات و علوم‌انسانی و دروس فلسفه ۱، زبان انگلیسی ۲، عربی تخصصی رشته ۲ و فارسی ۲ در رشته علوم و معارف اسلامی و در پایه یازدهم از اهداف امتحانات شبه نهایی سال جاری هستند.


رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه و دوم نظری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: ۹۰ درصد از کتاب‌های درسی اهداف سؤالات شبه نهایی هستند و اینکه کتب درسی به‌صورت کامل تدریس نشده‌اند موردنظر قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.