سرای امین تربت‌حیدریه در مسیر احیا قرار دارد

رئیس کمیسیون حمل و نقل، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی تربت‌حیدریه گفت: نیمی از کار احیا بنای تاریخی سرای امین این شهر در نیمه دوم پارسال آغاز شده بود، به اتمام رسیده است.

جمال یوسف‌زاده رئیس کمیسیون حمل و نقل، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی تربت‌حیدریه گفت: با توجه به نوع معماری منحصربه فرد بنا و از دیگر سو قدمت آن که دیوارهایش در آستانه ریزش قرار گرفته بود، به منظور رفع خطر احتمالی، کار عملیاتی عمرانی این اثر از ۶ ماه قبل با اجرای مقاوم‌سازی دیوار‌ها و اجرای آجرفرش، در کف محوطه آغاز شد.

او با بیان اینکه سرای امین در ۲ طبقه و با ظرفیت ۶۰ حجره ساخته شده است، افزود: اکنون در مرحله نرده‌گذاری طبقه دوم و بازسازی سردر مغازه‌های سرای امین هستیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی تربت‌حیدریه در خصوص اعتبارات هزینه شده برای این امر نیز ادامه داد: هنوز برآوردی از اعتبار مورد نیاز انجام نشده است، زیرا هدف شهرداری انجام کار با هر میزان هزینه است.

یوسف زاده بیان کرد: با توجه به موقوفه بودن سرای امین، انجام کار حاصل همکاری بین میراث فرهنگی، کسبه، شهرداری و اوقاف است و بر این اساس تامین آجر‌ها را میراث فرهنگی متقبل شده، تامین شن و ماسه و تخلیه نخاله‌های ساختمانی را شهرداری پذیرفته و غرفه‌داران نیز پرداخت اجرت انجام کار را تعهد کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار