برگشت ۴ میلیارد ریال وجه نقد به حساب مالباختگان در خراسان شمالی

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا استان گفت:۴ میلیارد ریال وجه نقد که از حساب شهروندان کلاهبرداری شده بود با تلاش همکاران پلیس فتا استان به حساب مالباختگان برگشت داده شد.

 سرگرد رمضان زاده از فعالیت مرکز فوریت‌های سایبری به صورت شبانه روزی همزمان خبر داد و گفت: مرکز فوریت‌های سایبری با هدف پیگیری و واکنش سریع در برابر آسیب‌ها و تهدیدات و جرائم برخط راه اندازی شده که این موضوع رضایت خاطر شهروندان را به دنبال داشته است.

او گفت : بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا در خصوص ارسال پیام‌های جعلی حاوی لینک‌های آلو‌ده به بدافزار‌های جاسوسی و مخرب هستند که تحت عناوین مختلف مانند ثبت نام کالا برگ الکترونیک، ابلاغیه قوه قضاییه و ... که هدف آنها سرقت اطلاعات کاربران و کلاهبرداری‌های مالی از شهروندان می‌باشد. 

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا خراسان شمالی گفت: شهروندان عزیز جهت پیشگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها به پیام‌های دریافتی از شماره‌های شخصی حتی از سوی دوستان و آشنایان توجه نکرده و از کلیک بر روی لینک‌های ارسالی خودداری و در صورت انجام این کار نسبت به حذف برنامه نصب شده اقدام و مراتب را با پلیس فتا در میان بگذارند.

سرگرد رمضان زاده گفت: شهروندان می‌توانند بصورت شبانه روزی از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا بخش فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا ارتباط برقرار نمایند و مواردی از جمله کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و اعلام تارنما‌های مجرمانه در فضای مجازی را گزارش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.