شب قدر فرصتی طلایی برای شستشوی آینه دل است

رئیس‌دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل است. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی‌ها کنیم.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالواحد بامری   بیان کرد: از شب بیست و یکم، دهه آخر ماه رمضان شروع می‌شود که بسیار پر ارزش و مغتنم است.
 
وی ادامه داد: فضیلت شب بیست و یکم از شب نوزدهم ماه رمضان بیشتر است و باید اعمال این شب را که شامل، غسل، احیا، خواندن نماز و قرآن بر سرگرفتن و خواندن «دعای جوشن کبیر» است، انجام داد و نیکو و شایسته است با صدقه قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دوچندان از این شب ببریم.
 
بامری افزود: دعاهای شب‌های رمضان مجموعه‌ای بصیرت بخش است. پس هنگام خواندن این ادعیه، شایسته و بهتر است مفهوم آنها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به‌سوی این هدفهای مطرح شده در دعاها گام برداریم.
 
رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان ادامه داد:همچنین اعمال مستحبی شب ۲۱ ماه رمضان نیز،دعایى است که در «مصباح المتهجّد» و «کافى» نقل شده است که در شب بیست و یکم خوانده میشود،خواندن صلوات بسیار،دعا برای مومنان و وجود مبارک امام زمان علیه‌السلام و فرج آن حضرت،از جمله آداب مستحبی در این شب است.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های امام علی (ع) ادامه داد: حسن خلق، بردباری و گذشت حضرت علی از همه مردمان گوی سبقت را ربوده بود او بخشنده‌تر از ابرهای پرباران بهاری بود و در این میدان نیز هماوردی برای او نمی‌توان سراغ گرفت.
 
بامری با بیان فضایل و برکات شب قدر اظهار کرد: آمرزش گناهان در این شب است و سرآمد ماه‌های ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیلةالقدر است.
 
این مسئول در پایان گفت: عبادت و بندگی در شب‌های قدر برابر با هزار ماه عبادت در شب‌های دیگر ماه قرارداد چون خیرات و برکات و سودهای دینی و دنیوی در آن است. طبق روایات، مجموع قرآن در شب قدر نازل شده است. همچنین نزول ملائکه و روح در شب قدر نشانه شرافت آن بر هزار ماه است.

برچسب ها: شب قدر ، نهاد رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.