۲۰ پاسگاه محیط‌بانی استان سمنان آماده‌باش نوروزی هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان گفت: محیط‌بانان در ۲۰ پاسگاه محیط‌بانی به صورت شبانه‌روزی برای حفاظت از محیط زیست آماده‌باش نوروزی هستند.

ظاهری مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: یک‌ششم مساحت تحت مدیریت حفاظت محیط زیست کشور مربوط به استان سمنان است و محیط بانان با تلاش شبانه‌روزی حفاظت و حراست از حیات وحش را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد از گونه‌های پستانداران کشور در مناطق حفاظت شده استان سمنان زیست می‌کنند و محیط‌بانان با تمام توان با وجود کمبود نیروی انسانی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: حفاظت از محیط زیست با مشارکت آحاد جامعه محقق می‌شود و انتظار می‌رود همه نسبت به حفظ محیط‌زیست احساس وظیفه‌مندی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به وجود بزرگترین پارک ملی خشکی ایران در استان به نام پارک ملی کویر، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گونه انقراضی در استان وجود نداشته و گونه یوزپلنگ در خطر انقراض است، اما با تلاش‌ها شاهد جمعیت پویای این گونه در طبیعت استان هستیم و زیست گربه‌سانان، زیست گورخر ایرانی به عنوان تنها تک‌سم علف‌خوار ایرانی، پرنده اندمیک(انحصارا بومی) زاغ بور از جمله تنوع زیستی در استان سمنان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.