نامگذاری روز ۱۹ رمضان،به عنوان روز نهج البلاغه

امیدواریم نامگذاری روز ۱۹ رمضان از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز نهج البلاغه، آغازی برای راهبری مدیریت کشور براساس معارف عمیق و کاربردی نهج البلاغه باشد.

حجت الاسلام طاهری،دبیر جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان گفت:امیدواریم نامگذاری روز ۱۹ رمضان از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز نهج البلاغه، آغازی برای راهبری مدیریت کشور براساس معارف عمیق و کاربردی نهج البلاغه باشد.

 دبیر جشنواره ملی رسا به مناسبت روز نهج البلاغه عنوان کرد:تعابیر مقام معظم رهبری در تعریف و توصیف نهج البلاغه و تاکید بر انس با این مصحف شریف جای دقت و تامل فراوان دارد گویا حضرت آقا نسخه نجات کشور از بحران‌ها و گرفتاری‌ها را در نهج البلاغه، که تفسیر واضح قرآن است می‌بیند و می‌فرماید: نهج البلاغه درمانگر بسیاری از درد‌های فردی و اجتماعی است.

در جای دیگر می‌فرماید: همه آنچه برای یک انسان مسلمان و یک جامعه اسلامی لازم است در نهج‌البلاغه آمده است ... از توحید تا اخلاق تا سیاست و ملک داری و جنگ و سیاست و حکمت و..این تعابیر برای متولیان فرهنگی پیامش این است که همه نسبت به ترویج فرهنگ و معارف نهج البلاغه غفلت ورزیده ایم.

امیدوراریم در مسیر آشنایی و انس با نهج‌البلاغه آنقدر پیش رویم که نهج البلاغه وارد زندگی ما شود بگونه‌ای که راهبری مدیریت کشور و سبک زندگی مردم بر اساس معارف عمیق و کاربردی نهج البلاغه شکل گیرد.

دبیر جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان افزود: راه اندازی گروه‌های خادمین نهج البلاغه در دانشگاه‌های استان‌های مختلف را از اقدامات دبیرخانه نهج‌البلاغه خواند و گفت: ان شاء الله با مدد امیرالمومنین علی علیه السلام، بزرگترین شبکه خادمان نهج البلاغه را از دانشگاه‌ها شروع و ایجاد خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار