پرداخت بدهی ۲۷۱ زندانی توسط ستاد دیه قزوین

مدیر ستاد دیه استان قزوین گفت: بدهی ۲۷۱ زندانی به مبلغ ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال در سال گذشته از سوی این ستاد پرداخت شد.

مهدی عبدیان مدیر ستاد دیه استان قزوین از پرداخت بدهی ۲۷۱ زندانی خبر داد و گفت: زندانیان شامل ۲۵۱ مرد و ۲۰ زن بودند که بدهی آنها با همکاری خیران و نیکوکاران پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: سرانه بدهی زندانیان افزایش ۲ برابری داشته و به مبلغ هشت میلیارد ریال رسیده است، در حالی که رقم بدهی زندانیان آزاد شده در مقایسه با سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشت.

عبدیان با تاکید بر نقش قضات محاکم قضایی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: خوشبختانه محاکم قضایی استان با دغدغه همیاری این قشر از جامعه که به طور ناخواسته درگیر حضور در زندان‌ها شده اند، نسبت به رسیدگی هر چه سریع‌تر دادخواست‌های نیازمندان زندانی و همچنین تعدیل اقساط آنان اقدام کردند.

مدیر ستاد دیه استان قزوین اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ رقمی معادل یک هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال که ۵۱ درصد رقم بدهی را شامل می‌شود، در قالب اقساطی متناسب با توانایی زندانی بر عهده شخص وی گذاشته اند.

به گفته این مسئول، ۳۱ درصد از کل بدهی زندانیان به مبلغ ۶۷۲ میلیارد ریال با همیاری و گذشت طلبکاران از اصل بدهی محکومان کسر شده است.

مدیر ستاد دیه استان قزوین، مبلغ پرداخت شده برای آزادی زندانیان را ۱۲۳ میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض و مبلغ ۱۷۲ میلیارد ریال در قالب وام قرض الحسنه اعلام کرد و گفت: در سال گذشته مبلغ ۶۴ میلیارد ریال نیز توسط خانواده زندانیان به شکات پرونده‌ها پرداخت شد.

وی همچنین گفت: مبلغ ۱۲ میلیارد ریال نیز بابت دیه زندانیان تصادفی توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی به حساب دادگستری استان واریز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار