مماشاتی در برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز وجود ندارد

بازرس کل استان کردستان با حضور سرزده در محلات و مناطق مختلف شهر سنندج، وضعیت ساخت و ساز‌های غیرمجاز را مورد بررسی قرار داد.

عیسی هواسی در جریان بررسی ساخت‌وساز‌های غیرمجاز سنندج که مدیران مناطق مختلف شهرداری نیز حضور داشتند، با تاکید بر اینکه گسترش سازه‌های غیرمجاز و غیراصولی در شهر‌ها از مصادیق آشکار تعرض به حقوق شهروندی آحاد مردم جامعه است.

وی عنوان کرد: ساختمان‌های غیر مجاز را نمی‌توان صرفاً تخلف از ضوابط و مقررات دانست و یا آن را تنها عاملی در نقض حقوق قانونی حاکمیت برشمرد، چراکه آسیب اصلی و جبران‌ناپذیر ناشی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز، متوجه عامه شهروندان بوده و حقوق اولیه آنها را به لحاظ برخورداری از زیست گاهی منطبق بر اصول و استاندارد‌های شهرسازی، معماری و ترافیکی و بهره‌مندی از سازه‌های ایمن در چارچوب ضوابط و مقررات شورای عالی معماری و شهرسازی تضییع می‌نماید.

وی در ادامه، برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از گسترش ناموزون و غیراصولی ساختمان‌ها و احداث بنا‌های مازاد بر پروانه را از رسالت‌های خطیر و حائز اهمیت شهرداری دانست که هرگونه مماشات در این زمینه قابل قبول نخواهد بود و مورد پیگیری قانونی قاطع و موثر قرار خواهد گرفت.

در جریان این بازدید مصادیقی از ساخت و ساز‌های غیر مجاز مشاهده شد که اقدامات بازدارنده مناسب و موثری از سوی شهرداری در خصوص آنها صورت نگرفته است. در همین راستا بازرس کل استان کردستان دستور انجام بازرسی و بررسی‌های کامل را صادر نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.