حضور بخش خصوصی و مردم گره‌های رکود بازار مسکن را باز می‌کند

عضو انجمن انبوه سازان مسکن گفت: حضور پررنگ بخش خصوصی با تخصیص اراضی در بازار مسکن زمینه‌ساز خروج این بازار از رکود می‌شود.

حسن محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه توجه به ظرفیت های مردمی خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن و افزایش میزان تولید مسکن دارد افزود: در شعار امسال، موضوع کلیدی مشارکت مردم است که می‌توانند در گام اول، تولید مسکن را به ۶۵۰ هزار واحد و در قدم بعدی به هدف ساخت یک میلیون خانه کمک کنند.

وی با بیان اینکه اگر موانع و مشکلات پیش رو در بخش مسکن برداشته شود شاهد حضور پر رنگ تر و بیشتر سازندگان در این بخش خواهیم بود گفت: مردم یا همان بخش خصوصی با چالش هایی مثل طولانی بودن صدور پروانه، بیمه، مالیات و عدم تعیین نرخ واقعی ساخت در طرح نهضت ملی مسکن مواجه هستند که به طور قطع با رفع این موانع شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن خواهیم بود. 

او اظهار کرد: دولت باید در سیستم اداری یک تغییر و تحول جدی به وجود بیاورد و کارها را به بخش های واقعی اقتصاد واگذار کند.

محتشم اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ساخت و واگذاری اراضی به متقاضیان و افزایش نقش نظارتی در این بخش می تواند زمینه ساز حضور پررنگ تر مردم در این بخش شودو در نهایت گره های بازار مسکن در این بخش بازار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار