اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال متوالی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طرح جهش تولید گندم در دیم‌زار‌های استان با استقبال کشاورزان و تلاش کارشناسان این بخش برای سومین سال متوالی در حال اجرا است.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح زیر کشت گندم امسال ۳۰۳ هزار هکتار گندم دیم و ۱۰۵ هزار هکتار گندم آبی است که از این میزان ۱۸۹ هزار هکتار در طرح جهش تولید گندم در دیم‌زار مشارکت دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین سطح مربوط به شهرستان بوکان است با ۵۲ هزار هکتار گندم‌زار که در این طرح مشارکت دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به بیمه گندم‌زار‌ها، اضافه کرد: این موضوع اختیاری است و امسال ۱۳۰ هزار هکتار از گندم‌زار‌های طرح در استان تا این تاریخ زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

دیانتی با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی در اراضی دیم گزارش نشده، افزود: سطح سبز دیم‌زار‌ها امسال (سال زراعی جاری) با توجه به بارندگی‌های دی و بهمن ماه مطلوب است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: نهاده‌های لازم برای کشت‌های پاییزه را به موقع و مطابق توصیه کارشناسان استفاده کنند و به پیش‌بینی‌های هواشناسی نیز توجه لازم را داشته باشند.

ارقام گندم کشت شده در گندم‌زار‌های آذربایجان‌غربی شامل ارقام پیشگام، میهن، حیدری، حیران و زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.