تا ۱۸ فروردین انجام می شود

سیاه‌ چادر‌های عشایری همدان پذیرای مسافران نوروز ۱۴۰۳

سیاه چادر‌های عشایری که در راستای گسترش فرهنگ گردشگری و اجرای طرح نوروزی ۶۰-۳۰ در مبادی ورودی استان همدان ایجاد شده تا ۱۸ فروردین ماه جاری میزبان گردشگران هستند.

مدیر اداره امور عشایر همدان گفت: اداره امور عشایر همدان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری و با حضور راهداران و عوامل انتظامی، در راستای توسعه گردشگری و اجرای طرح نوروزی ۶۰-۳۰ و ایجاد نوروزگاه ها، سیاه چادر‌های عشایری برای استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر همدان، نهاوند و تویسرکان برپا کرده است.

جعفر کاویانی دلشاد گفت: همچنین درمناطق گردشگری سطح شهر و نیز تپه تاریخی و باستانی هگمتانه سه سیاه چادر عشایری مستقر هستند.

او گفت: این رویداد با هدف اشاعه فرهنگ و آداب و رسوم عشایری و ارائه صنایع دستی معرف جامعه عشایری مورد استقبال میهمانان و گردشگران نوروزی انجام می‌شود و تا ۱۸ فروردین میزبان شهروندان و گردشگران هستند.

مدیر اداره امور عشایر همدان گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ورودی و خروجی‌ها و نزدیک ۳۰ کیلومتر مانده به شهر اتفاق می‌افتد پویش طرح نوروزی ۳۰-۶۰ در استان همدان با هدف کاهش تصادفات راه‌اندازی شده است.

برچسب ها: عشایر ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.